accesskey_mod_content

Publicado o Informe europeo de situación da Administración pública dixital e Interoperabilidade 2023

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

10 outubro 2023

Interoperable Europe, a través del National Interoperability Framework Observatory (NIFO), acaba de publicar la edición 2023 de su Informe de situación sobre Administración Pública Digital e Interoperabilidad.

A edición de 2023 do Informe sobre la situación de la Administración pública digital y la Interoperabilidad profunda en  tresáreas de políticas clave que están no centro do panorama político actual:

  • Interoperabilidade e servizos públicos dixitais interoperables.
  • Uso innovador de tecnoloxías por parte do sector público.
  • Intercambio de datos en Europa.

Para iso, mostra iniciativas dixitais ao redor destes temas implementadas por 31 países europeos, así como emprendidas a nivel da UE. A partir dunha visión xeral e unha análise exhaustiva, o informe identifica marcos de referencia, mellores prácticas destacadas e posibles áreas de mellora para los países europeos. El primer capítulo profundiza en la interoperabilidad transfronteriza, la formulación de políticas preparadas para lo digital y la reutilización de soluciones; el segundo capítulo se centra en la IA e a GovTech ; e o último capítulo aborda o desenvolvemento de espazos de datos e plataformas de datos intelixentes, así como os intercambios de datos entre administracións públicas. Ademais, os últimos resultados de o  mecanismo de seguimento do Marco Europeo de Interoperabilidade (EIF)(Abre en nova xanela) complementan aínda máis a análise proporcionada.

O informe mostra que os países europeos han adoptado unha ampla gama de iniciativas para facilitar o seu camiño cara a un sector público máis dixitalizado, o que confirma unha tendencia que xa se observou desde hai algúns anos, especialmente despois da pandemia de Covid-19. Así mesmo, do informe despréndese que as administracións públicas seguen perseguindo un “cambio de mentalidade” no que respecta ao uso de ferramentas dixitais e a concepción dos servizos públicos dixitais, pondo o foco na centralidade no usuario, a usabilidade e a interoperabilidade”.

  • Canto a a interoperabilidade, lográronse avances notables no campo da interoperabilidade transfronteiriza, a formulación de políticas preparadas para o dixital e a reutilización de solucións a nivel nacional ou internacional. Con todo, persisten desafíos comúns, como a sensibilización sobre a importancia da interoperabilidade e a necesidade de romper cos silos, ademais dos desafíos  técnicos de interoperabilidade(Abre en nova xanela) .
  • Para o uso innovador das tecnoloxías por parte das administracións públicas, os enfoques da IA e a GovTech son bastante diversos e heteroxéneos. Isto a miúdo depende da madurez dixital dos países europeos, especialmente para GovTech, que aínda se atopa nunha etapa temperá de adopción.
  • No que respecta a o intercambio de datos, as administracións públicas han desenvolvido formas innovadoras de compartir datos, principalmente mediante a creación de novas infraestruturas de datos avanzadas, como plataformas e espazos de datos. A pesar diso, o principal desafío segue sendo a dificultade para compartir e utilizar datos debido a múltiples factores, como a falta de interoperabilidade, o medo das partes interesadas a proporcionar ou abrir datos , a falta de eficiencia na recompilación de datos, a ausencia dunha gobernación de datos. marco e diferentes calidades de datos.  

España

España, tal e como reflicte o  Seguimento do Marco Europeo de Interoperabilidade (EIF)(Abre en nova xanela)  , lidera a media de resultados no tres campos analizados:  KPIs, Recomendacións do EIF e Alicerces do EIF. El Mecanismo de Seguimiento del EIF está organizado en tres pilares (Principios, Niveles y Modelo conceptual de la interoperabilidad) que agrupan 47 recomendaciones y 68 KPIs. En la mayoría de estos indicadores, España se sitúa por encima de la media europea.

O informe deste ano sinala dentro do apartado de Intercambio de datos entre administracións los países que han establecido infraestructuras que permiten la interconexión de diferentes registros-base a nivel nacional, destacando el caso de España, cuyos registros desarrollados a nivel local, autonómico y nacional están interconectados a través de la Plataforma de Intermediación: “En constante expansión, la plataforma permite a cualquier administración consultar 130 certificados ofrecidos por más de 45 proveedores de datos. Las bibliotecas de software desarrolladas por la plataforma se pueden utilizar como parte del software de integración para facilitar la conexión de los registros base a la plataforma.”

No apartado de ‘Elaboración de políticas preparadas para o dixital’, o informe destaca entre as mellores prácticas os países que decidiron medir o impacto dixital das lexislacións antes da súa adopción; no caso de España sinala que “de acordo con o Código de Administración Electrónica, España emite informes de impacto regulatorio para cada proxecto de lei, que avalían o nivel de dixitalización dunha determinada proposta considerando a simplificación administrativa con procedementos dixitais, entre outros criterios.”

No apartado de Intelixencia Artificial, o informe cita no caso de España o Real Decreto-Lei 9/2021 sobre algoritmos, intelixencia artificial e dereitos dos traballadores, que introduciu o dereito dos comités de traballadores a ser informados pola empresa sobre os parámetros, regras e instrucións nas que os algoritmos e os sistemas de basean IA a súa toma de decisións.

Así mesmo, o informe cita no apartado de Interoperabilidade transfronteiriza, el caso de España y Portugal, que cuentan con servicios privilegiados de intercambio de datos para sus ciudadanos. En cuanto a los espazos de datos, el informe pone como ejemplo el caso español en la creación de espacios de datos locales o regionales, destacando entre las mejores prácticas la de Valencia, que ha presentado una iniciativa para gestionar el espacio público y la movilidad urbana para grupos específicos.

Informe de situación da administración pública dixital e interoperabilidade 2023 (PDF)

Panel interactivo de seguimento do EIF(Abre en nova xanela)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Interoperabilidade e Normalización
  • Información e datos do sector público