O Premio de Emprendimiento en protección de Datos Persoais ‘Ángela Ruiz Robles’ , dotado con 3.000 euros, ten por obxecto premiar o desenvolvemento dunha actividade empresarial, produto ou servizo orixinal, creativo, innovador e con impacto social en relación coa protección de datos e a garantía dos dereitos e liberdades das persoas. Así mesmo, o xurado poderá propor a concesión dun accésit dotado con 1.500 euros.
Nesta edición priorizáronse, entre outras, aquelas actividades relativas á aplicación da responsabilidade proactiva establecida no Regulamento Xeral de Protección de Datos (
RGPD
) e a xestión dos riscos cando se utilizan tecnoloxías disruptivas; que traten sobre categorías especiais de datos; tratamentos considerados de alto risco ou que afecten a unha parte significativa da sociedade ou a grupos máis expostos como menores, persoas con discapacidade ou persoas en situacións de violencia de xénero ou acoso.
O Premio ás Iniciativas e boas prácticas para unha maior protección das mulleres fronte á violencia dixital está orientado a recoñecer unha actividade, produto ou servizo do ámbito público ou privado destinado á sensibilización e prevención das distintas formas de violencia dixital por razón de xénero.
Valoraranse especialmente as aplicacións, guías, ferramentas ou materiais que as entidades públicas ou privadas desenvolvan para previr a violencia dixital de xénero, tanto no ámbito dos menores como de persoas adultas.
O premio consistirá nunha dotación económica de 3.000 euros (1.500 para o accésit) se o proxecto gañador corresponde a unha persoa física ou entidade privada. No caso de que a candidatura gañadora do premio ou o accésit fose unha entidade pública, concederase unha mención honorífica.
O Premio á proactividad e boas prácticas no cumprimento do RGPD e a LOPDGDD recoñece as accións levadas a cabo para cumprir co
RGPD
e a Lei Orgánica de Protección de Datos Persoais e garantía dos dereitos dixitais (
LOPDGDD
) que contribúan a reforzar as garantías do dereito á protección de datos. Á hora de valorar candidaturas teranse en conta as propostas que presenten unha especial dificultade para os suxeitos obrigados por incluír tratamentos de datos de alto risco. O premio, que consiste nunha mención honorífica, convócase en dúas modalidades:
- Boas prácticas postas en marcha por empresas, asociacións e fundacións de o sector privado.
- Boas prácticas de institucións, entidades, organismos, órganos e departamentos de o sector público.
O Premio Comunicación de Protección de Datos , que inclúe unha dotación de 3.000 euros para o premio e 1.500 euros para o accésit, ten por obxecto recoñecer os traballos xornalísticos de medios de comunicación que supoñan unha achega destacada a a difusión e promoción dos principios de protección de datos entre os cidadáns e/ou fomenten a concienciación de quen manexan información persoal.
Poderán optar ao mesmo os traballos individuais difundidos nun medio de comunicación −como un editorial, noticia, reportaxe, ou programa de radio ou televisión− ou os proxectos xornalísticos e campañas audiovisuais que definan un compromiso editorial coa promoción da protección de datos. Así, as candidaturas poderán ser presentadas tanto por xornalistas (polos seus traballos publicados nun medio de comunicación) ou polo medio de comunicación, incluíndo os blogues integrados nos mesmos, como unha campaña global. Os traballos e accións presentadas deben difundirse entre o 18 de novembro de 2022 e o 15 de outubro de 2023.
Nesta edición dos Premios de Comunicación priorizaranse os traballos que contribuísen a difundir en maior medida a protección de datos desde un plano social, as accións recollidas no Plan de Sustentabilidade da Axencia e as guías, materiais e ferramentas realizadas por este organismo.
O Premio ás Boas prácticas educativas en privacidade e protección de datos para un uso responsable e seguro de internet polos menores ten por obxecto premiar a adopción de boas prácticas que promovan o coñecemento do dereito fundamental á protección de datos entre os alumnos de Educación primaria, Secundaria, Bacharelato e Formación Profesional, e que contribúan a concienciar aos alumnos sobre o valor da privacidade e o uso responsable da información persoal que comparten en internet, tanto propia como de terceiros.
O galardón −ao que poden presentarse proxectos, accións de promoción e concienciación, talleres ou materiais de difusión, entre outros− se convoca en dúas modalidades:
- Boas prácticas e proxectos levados a cabo por centros de ensino públicos, concertados e privados de Educación primaria, Secundaria, Bacharelato e Formación Profesional durante o curso 2022-2023. O premio inclúe unha dotación de material escolar por valor de 3.000 euros.
- Compromiso de persoas, institucións, organizacións e asociacións, públicas ou privadas, que se distinguiron de maneira destacada en o impulso e a difusión do uso seguro de internet entre os menores. Este galardón é honorífico.
O Premio de Investigación en protección de datos persoais ‘Emilio Aced’ , que inclúe un premio de 3.000 euros e un accésit de 1.500 euros, recoñece traballos e proxectos realizados no contexto da investigación científico-técnica no que se estuden, analicen ou desenvolvan de forma práctica os principios de protección de datos.
Consideraranse especialmente os traballos relativos á aplicación da responsabilidade proactiva establecida no RGPD e a xestión dos riscos en tecnoloxías disruptivas, aquelas que traten sobre categorías especiais de datos, tratamentos de alto risco ou que afecten a unha parte significativa da sociedade ou grupos máis expostos a situacións de violencia de xénero ou outras situacións de acoso.
Finalmente, o recentemente creado Premio á difusión do dereito fundamental á protección de datos en redes sociais , que tamén comprende un premio de 3.000 euros e un accésit de 1.500 euros, recoñecerá aqueles perfís en redes sociais que se caracterizaron polo firme compromiso na promoción e difusión do dereito á protección de datos.
Nesta categoría priorizaranse aqueles que contribuísen a difundir en maior medida a protección de datos desde un plano social, tanto entre os cidadáns como entre aqueles que tratan datos, así como aqueles que axudasen a difundir as accións recollidas no Plan de Sustentabilidade da Axencia ou as súas campañas, guías, materiais e ferramentas.
Fonte orixinal da noticia