A Comisión Europea ha aprobado unha modificación específica do Regulamento Xeral de Exención por Categorías (RGEC) para seguir facilitando, simplificando e axilizando o apoio ás transicións ecolóxica e dixital da UE.
Xunto co novo Marco Temporal de Crisis e Transición , esta modificación específica ten por obxecto facilitar aos Estados membros a concesión das axudas necesarias a sectores crave en consonancia co Plan Industrial do Pacto Verde .
Modificación do RGEC en relación co Pacto Verde
O RGEC declara categorías específicas de axudas estatais compatibles co Tratado de Funcionamento da Unión Europea, sempre que cumpran determinadas condicións. Por tanto, exime a esas categorías da obriga de notificación previa e de aprobación por parte da Comisión, o que permite aos Estados membros conceder directamente a axuda e informar á Comisión unicamente a posteriori.
A modificación anunciada hoxe concede aos Estados membros máis flexibilidade á hora de formular e executar axudas en sectores crave para a transición cara á neutralidade climática e cara a unha industria sen emisións netas. Contribuirá a axilizar o investimento e o financiamento para a produción de tecnoloxías limpas en Europa, en consonancia co Plan Industrial do Pacto Verde .
As novas normas recollen os cambios introducidos recentemente en varios conxuntos de directrices en materia de axudas estatais para velar por que o RGEC siga sendo idóneo para as transicións ecolóxica e dixital.
Tamén sentarán as bases correctas para afrontar algúns dos efectos económicos derivados da guerra de Rusia contra Ucraína e contribuír á recuperación da economía europea, afectada tamén pola pandemia de coronavirus e os altos prezos da enerxía.
En concreto, as normas revisadas:
- Aumentan e racionalizan as posibilidades de axuda no ámbito da protección do medio ambiente e a enerxía, entre outras cousas para soster a implantación das enerxías renovables, os proxectos de descarbonización, a mobilidade ecolóxica e a biodiversidade, e para facilitar os investimentos en hidróxeno renovable e aumentar a eficiencia enerxética.
- Facilitan a execución de determinados proxectos nos que participen beneficiarios de varios Estados membros, tales como os proxectos importantes de interese común europeo (PIICE), no ámbito da investigación e o desenvolvemento, aumentando as intensidades de axuda e os limiares de notificación.
- Amplían as posibilidades de formación e reconversión profesional en todos os sectores ao eximir da notificación as axudas á formación inferiores a 3 millóns de euros.
- Eximen por categorías as axudas concedidas polos Estados membros para regular os prezos da enerxía, tales como la electricidad, el gas y el calor producidos a partir de gas natural o electricidad.
- Introducen un aumento moi importante dos limiares de notificación para as axudas á protección do medio ambiente e para as axudas en materia de investigación, desenvolvemento e innovación (I+D+i).
- Aclaran e simplifican as posibilidades de axuda ao financiamento de risco, ás pemes e ás empresas emerxentes, así como aos produtos financeiros que contan co respaldo do fondo InvestEU.
- Prorrogan o RGEC ata finais de 2026 en aras da seguridade xurídica e a estabilidade normativa.
- Amplían os limiares do RGEC mesmo fóra dos ámbitos obxecto de exame específico para ter en conta o período de validez máis extenso das normas.
- Axustan as disposicións do RGEC ás novas Directrices sobre as axudas de finalidade rexional , as Directrices sobre ayudas estatales en materia de clima, protección del medio ambiente y energía , as Directrices sobre financiamento de risco , o Marco sobre axudas estatais de investigación e desenvolvemento e innovación e as Directrices sobre banda larga .
Próximas etapas
Tras a aprobación por parte da Comisión do texto inglés do Regulamento, este adoptarase oficialmente nas próximas semanas tras a tradución do texto a todas as linguas oficiais da UE. Entrará en vigor o día seguinte ao da súa publicación no Diario Oficial da Unión Europea. O texto do Regulamento modificativo aprobado hoxe pode consultarse aquí .
Contexto
O artigo 108, apartado 3 , do Tratado de Funcionamento da Unión Europea (TFUE) esixe aos Estados membros que notifiquen todas as axudas estatais á Comisión Europea e que as executen unicamente despois de que a Comisión aprobounas. O Regulamento de habilitación faculta á Comisión para declarar compatibles co mercado único determinadas categorías de axudas estatais e eximilas da obriga de notificación que establece o Tratado.
O Regulamento xeral de exención por categorías permite aos Estados membros aplicar directamente determinadas medidas de axuda, con plena seguridade xurídica. O Regulamento xeral de exención por categorías de 2014 exime a determinadas categorías de axudas estatais do requisito de notificación previa á Comisión, cando os beneficios para a sociedade compensan os posibles falseamientos da competencia. Como consecuencia diso, os Estados membros executan agora máis do 90 % de todas as novas axudas estatais sen necesidade de aprobación previa por parte da Comisión. Esta situación axústase á formulación da Comisión de centrarse en cumprir máis e con maior rapidez, e ao mesmo tempo facer menos onde a súa intervención non supoña un valor engadido.
O feito de que unha medida de axuda estatal non cumpra os criterios do RGEC non significa que sexa incompatible coas normas sobre axudas estatais da UE, senón unicamente que a medida debe notificarse (antes da súa execución) á Comisión, que avaliará a seguir se a axuda estatal pode aprobarse de acordo con outras normas da UE sobre axudas estatais.
En xaneiro de 2019, a Comisión puxo en marcha unha avaliación de determinadas normas sobre axudas estatais adoptadas como parte do paquete de modernización das axudas estatais de 2014. A avaliación indicou , en xeral, que o sistema e as normas de control das axudas estatais adecuábanse á súa finalidade. No entanto, tamén sinalou que normas concretas necesitaban algúns axustes, tamén á luz do recente Pacto Verde Europeo e das estratexias industrial e dixital da UE, ademais dunha maior racionalización.
Por tanto, co fin de recoller os cambios nos distintos conxuntos de Directrices sobre axudas estatais, a Comisión convidou en outubro outubro de 2021 aos Estados membros e a todas as demais partes interesadas a presentar as súas observacións sobre algunhas propostas de modificación do RGEC. A proposta presentada hoxe sucede á modificación do RGEC que a Comisión adoptou en xullo xullo de 2021 co fin de adaptar as normas pertinentes en materia de axudas estatais ás normas de financiamento do novo marco financeiro plurianual.
A modificación anunciada hoxe contribuirá a axilizar os investimentos e o financiamento destinadas á produción de tecnoloxías limpas en Europa, preservando ao mesmo tempo unhas condicións de competencia equitativas no mercado único.
Fonte orixinal da noticia