Publicado o Rolling Plan 2023 para a normalización do TIC

• Escoitar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

01 marzo 2023

Este documento, del que se ha publicado el avance con los puntos más importantes, es el resultado de un diálogo anual en el que participa una amplia gama de partes interesadas representadas por la plataforma europea de múltiples partes interesadas sobre la normalización de las TIC (MSP). El Rolling Plan se centra en acciones que pueden apoyar las políticas de la UE y no pretende ser tan completo como los programas de trabajo de los diferentes organismos de normalización.

As accións de estandarización identificadas neste documento para apoiar as políticas da UE son complementarias a outros instrumentos, en particular o Programa de traballo anual da Unión (AUWP). O Rolling Plan tenta enumerar todas as áreas coñecidas nas que a normalización do TIC podería apoiar os obxectivos políticos da UE. Tamén detalla os requisitos para a estandarización do TIC, tradúceos en accións e proporciona un mecanismo de seguimento para as accións.

O Rolling Plan 2023 identifica ao redor de 260 accións agrupadas en 39 dominios tecnolóxicos ou de aplicación en catro áreas temáticas: facilitadores clave, desafíos sociais, innovación para o mercado único e crecemento sustentable. Ademais, outorga unha importancia particular a tres "temas fundamentais" horizontais na sección 3.0, incluídos capítulos actualizados sobre economía de datos, ciberseguridade e privacidade electrónica. Todas estas son áreas tecnolóxicas para a estandarización que abarcan todo o espectro da elaboración de estándares e é posible que deban ser referenciadas por moitas, incluso a maioría, de actividades específicas. Os seus desafíos xorden en cada paso da dixitalización e os responsables políticos deben ser máis conscientes de que a estandarización do TIC é a ferramenta para abordalos.

As novidades do Rolling Plan 2023

A edición de 2023 inclúe dous novos capítulos centrados en tecnoloxías novas onde a estandarización é cada vez máis importante, a saber, Metaverse e Quantum Technologies. Tamén se inclúe un novo capítulo sobre preparación para unha pandemia, que se basea no capítulo anterior de Covid-19 e amplía o seu alcance. Ademais, o capítulo anterior sobre educación, habilidades dixitais e aprendizaxe dixital dividiuse en dúas, un centrado nas habilidades dixitais e o outro na aprendizaxe dixital.

Tamén hai capítulos que sufriron modificacións substanciais, destacando entre outros o novo apartado “Local Dixital Twins” no capítulo de Cidades e Comunidades Intelixentes e Sustentables, as actualizacións no capítulo de Ciberseguridade, ou as actuacións actualizadas no capítulo de Dixitalización da Industria Europea. O capítulo sobre 5G agora espera explicitamente a transición cara a 6G e fai referencia á asociación europea sobre 'Redes e servizos intelixentes máis aló de 5G e cara a 6G' baixo o novo Programa Marco Horizonte Europa iniciado en 2021.

Ademais, no Rolling Plan fixéronse referencia a novos actos lexislativos e propostas como a Lei de Datos, a Lei de Servizos Dixitais (DSA), a Lei de Mercados Dixitais (DMA) ou a Lei de Resiliencia Cibernética (CRA).

POLÍTICAS DE LA UE CON EL APOYO DE LA NORMALIZACIÓN DE LAS TIC

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Interoperabilidade e Normalización