"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
A Comisión Europea ha adoptado hoxe unha Comunicación que marca o segundo aniversario da creación de o Fondo de Recuperación e Resiliencia (RRF), o instrumento crave no corazón do plan de recuperación NextGenerationEU de 800 000 millóns EUR para Europa.
A Comunicación fai un balance dos resultados concretos logrados ata agora a través do dobre impulso sen precedentes do RRF para reformas e investimentos verdes e dixitais nos Estados membros. También describe pasos adicionais para apoiar a implementación exitosa continua dos plans nacionais de recuperación e resiliencia. Os anexos da Comunicación aclaran determinados aspectos técnicos da forma en que a Comisión avalía o progreso dos Estados membros.
Apoiar a recuperación pospandemia mentres se abordan novos desafíos
Desde su creación hace dos años, el RRF ha tenido un impacto transformador en las economías de los Estados miembros , por ejemplo, impulsando reformas de los sistemas de justicia civil y penal en Italia, reformas del mercado laboral en España, mejorando la vivienda asequible en Letonia, promoviendo inversiones en offshore energías renovables en Grecia y permitir la digitalización de escuelas y empresas en Portugal.
Estes cambios están a ser posibilitados polo deseño único do RRF, que combina plans nacionais de reformas e investimentos con prioridades e financiamiento comúns. Ao observar os plans de recuperación e resiliencia dos Estados membros, vemos que ao redor de 203 000 millóns EUR da asignación total contribúen a medidas destinadas a reducir as emisións de gases de efecto invernadoiro en polo menos un 55 % para 2030. Ao redor de 131 000 millóns EUR contribúen a medidas para transformar dixitalmente a economía de Europa. economías e sociedades. Se dedicaron ao redor de 138 000 millóns EUR ao gasto e as políticas sociais para a próxima xeración.
El diseño del RRF está dirigiendo un ciclo virtuoso de cambio , en el que las reformas propuestas por los Estados miembros sientan las bases para las inversiones posteriores establecidas en sus planes de recuperación y resiliencia, así como aquellas impulsadas por otros fondos de la UE, fondos nacionales y, de manera crucial , el sector privado. A medio plazo, la Comisión estima que las inversiones financiadas por NextGenerationEU podrían impulsar el PIB de la UE en torno a un 1,5 % en 2024 y estimular aún más la creación de empleo.
O RRF estableceuse no contexto da crise da Covid-19 para apoiar a recuperación económica e social dos Estados membros. Ha sido unha resposta vital á recesión económica inducida pola pandemia. Estivo implementando reformas e investimentos, acelerando as transicións ecolóxica e dixital e aumentando a resiliencia xeral da Unión. A implementación do RRF agora ten lugar nun contexto moi diferente , marcado pola guerra de agresión de Rusia contra Ucraína, alta inflación e unha crise enerxética.
Neste contexto en constante evolución, o RRF demostrou ser un instrumento moi áxil, capaz de abordar varios desafíos emerxentes . Por lo tanto, segue sendo o núcleo dos nosos esforzos para abordar as prioridades vinculadas á seguridade enerxética da UE, a competitividade industrial e a transición industrial cara a unha economía neta cero.
Acelerar a implementación para cumprir coas prioridades da UE
Ata a data, a Comisión desembolsou máis de 144 000 millóns EUR no marco do RRF, incluídas subvencións (96 000 millóns EUR) e préstamos (48 000 millóns EUR). Espéranse moitos máis desembolsos a medida que avanzamos cara á segunda metade da vida útil do RRF. Os Estados membros deben facer todo o posible para aproveitar ao máximo as oportunidades que brinda o RRF e cumprir cos prazos aos que se comprometeron nos seus plans.
Na primavera de 2023, espérase que os Estados membros complementen os seus plans de recuperación e resiliencia cos capítulos de REPowerEU , para brindar unha resposta conxunta á crise enerxética mundial. As reformas e investimentos novos ou ampliados incluídas nos capítulos, financiadas pola potencia financeira reforzada do FRR de ata 270 000 millóns EUR, permitirán aos Estados membros eliminar rapidamente a dependencia da UE dos combustibles fósiles rusos e acelerar a transición cara a unha enerxía limpa.
As reformas e investimentos impulsados por REPowerEU, que animamos aos Estados membros a presentar canto antes, tamén xerarán as sinerxias previstas por o Plan Industrial Green Deal da UE . Financiarán medidas que promovan a ecologización da industria, o apoio aos proxectos industriais da UE con cero emisións netas, o incentivo das tecnoloxías innovadoras de I + I con cero emisións e a asistencia ás industrias fronte aos altos prezos da enerxía, mesmo a través de exencións fiscais.
Aumentar a transparencia e a participación das partes interesadas para mellorar a eficiencia e a previsibilidad
A implementación acelerada do RRF e o cumprimento eficiente dos seus obxectivos van da man cun alto nivel de transparencia no funcionamento do Fondo. A Comisión sempre se esforza por lograr a máxima transparencia e, con este fin, creou o Cadro de Indicadores de Recuperación e Resiliencia , que proporciona información en tempo real sobre os desembolsos e o progreso realizado polos Estados membros.
O Regulamento REPowerEU aumenta aínda máis a transparencia ao esixir aos Estados membros que publiquen información sobre os 100 principais destinatarios finais de cada plan nacional. También reforza o papel das partes interesadas , centrándose nas autoridades locais e rexionais e os interlocutores sociais, sobre todo na etapa de preparación dos capítulos de REPowerEU.
A Comunicación de hoxe tamén presenta dúas ferramentas de implementación para agregar previsibilidad e transparencia ao RRF. Descrito nos anexos desta Comunicación, a Comisión comparte o seu marco para avaliar o cumprimento satisfactorio dos fitos e obxectivos ao procesar as solicitudes de pago. También está a publicar unha metodoloxía para determinar o monto que se suspenderá no caso de que un Estado membro alcance parcialmente os fitos e obxectivos relacionados cunha solicitude de pago. Estas ferramentas súmanse a as orientacións da Comisión sobre a revisión dos plans no contexto de REPowerEU adoptadas o 1 de febreiro.
Próximos pasos e máis información
A avaliación de medio termo do RRF do próximo ano brindará outra oportunidade para facer un balance e avaliar o progreso realizado e as leccións aprendidas da implementación do RRF.
Para máis información, pódese consultar calquera destas ligazóns relacionadas:
Fonte orixinal da noticia
- Cooperación interadministrativa