“L'Administració prop de tu", el servei que realitza 807 sessions informatives i expedeix gairebé 3.700 certificats digitals en sol dos mesos

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

24 gener 2023

L'objectiu de la primera fase són sessions informatives als ajuntaments d'entre 500 i 8.000 habitants, en els quals resideixen gairebé 7,5 milions de persones, de les quals el 30% són majors de 60 anys.

El servei "L'Administració prop de tu" ha celebrat en els dos primers mesos de la seva engegada 807 sessions informatives, a les quals han assistit 6.544 persones, i ha facilitat gairebé 3.700 certificats digitals o accés de Cl@ve Permanent en municipis petits.

És el primer balanç de "L'Administració prop de tu",(Obre en nova finestra)  que engegava el passat 2 de novembre en Jadraque (Guadalajara) la ministra de Política Territorial i Portaveu del Govern, Isabel Rodríguez, per apropar l'Administració i els serveis públics a les poblacions de tots els territoris.

Més de 400 empleats i empleades públics de les delegacions, subdelegacions del Govern i adreces insulars, que presten servei principalment en oficines d'informació i atenció al ciutadà i oficines d'assistència en matèria de registres, estan participant voluntàriament en aquestes sessions informatives, que varien en funció del territori i dels municipis.

En la majoria dels casos, les persones que assisteixen demanden informació sobre els tràmits més freqüents dins del perfil de cada col·lectiu: pensions, prestacions de Seguretat Social, gestions amb la Direcció general de trànsit, IMSERSO o Cadastre, serveis disponibles a les seus electròniques dels organismes i departaments ministerials en matèria d'Estrangeria, Justícia, homologació i convalidació d'estudis, entre uns altres. Se'ls subministra a més informació més transversal sobre la carpeta ciutadana del Punt d'Accés General de l'Administració General de l'Estat(Obre en nova finestra) (AGE), l'Adreça Electrònica Habilitada Única (DEHú) o el Registre Electrònic Comú.

En relació amb la identificació i signatura electrònica, a més de facilitar informació, s'han gestionat ja en el marc d'aquest pla un total de 770 certificats electrònics de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) i 759 credencials de Cl@ve Permanent en el mes de novembre. I al desembre, 1.060 certificats electrònics i 1.108 altes en Cl@ve Permanent, xifres rellevants, que sumen gairebé 3.700, entre certificats digitals i accessos amb Cl@ve Permanent, tenint en compte que al desembre hi ha pont de la Constitució i vacances nadalenques.

Durant el mes de gener s'estan celebrant també sessions informatives en els municipis de tots els territoris, amb una previsió de gairebé 500 reunions.

Servei "L'Administració prop de tu"

"L'Administració prop de tu" va establir la celebració de sessions presencials en els municipis i informar a la ciutadania sobre els serveis que presten les delegacions, subdelegacions del Govern i adreces Insulars, a més de tramitar als pobles els procediments sol·licitats o, si escau, recaptar les dades per a la seva tramitació posterior, i la possibilitat de facilitar el certificat digital per accedir des dels pobles als tràmits electrònics de les administracions públiques.

En la primera fase del servei, l'objectiu és realitzar sessions informatives en els municipis amb població compresa entre 500 i 8.000 habitants, que són un total de 3.226, que representen el 40% dels municipis espanyols, en els quals resideixen gairebé 7,5 milions d'habitants, el 30% majors de 60 anys.

Per impulsar la difusió i organització de les jornades, el 17 de novembre(Obre en nova finestra)  el Ministeri de Política Territorial va subscriure amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) un acord de col·laboració per al seu desenvolupament.

L'objectiu del Govern, és "apropar l'Administració a la ciutadania per enfortir la cohesió social i territorial, combatre la bretxa digital i reforçar la igualtat d'oportunitats, transformant el nostre país i fent una Administració més útil i pròxima a tots els ciutadans, visquin on visquin".

Municipis on s'han realitzat sessions informatives en els dos primers mesos del servei “L'Administració prop de tu” (PDF)(Obre en nova finestra)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic