accesskey_mod_content

Os Estados membros acordan unha posición común sobre a Lei de Cibersolidaridad

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

21 decembro 2023

Para fortalecer a solidariedade e as capacidades da UE para detectar, prepararse e responder a ameazas e incidentes de ciberseguridade, os representantes dos Estados membros alcanzaron unha posición común.

Os representantes dos Estados membros (COREPER) alcanzaron unha posición común sobre a Lei europea de Cibersolidaridad, á vez que se puxeron as bases para o fortalecemento dos mecanismos de cooperación ante ciberamenazas El proxecto de regulamento establece as capacidades da UE para facer de Europa máis resiliente e reactiva fronte a estas ameazas.

Principais obxectivos da proposta da Comisión

A proposta da Comisión ten como obxectivo principal:

  • Apoiar a detección e o coñecemento de ameazas e incidentes de ciberseguridade significativos ou a gran escala
  • Reforzar a preparación e protexer as entidades críticas e os servizos esenciais, como os hospitais e os servizos públicos
  • reforzar a solidariedade a escala da UE, a xestión concertada de crise e as capacidades de resposta entre os Estados membros;
  • contribuír a garantir unha contorna dixital seguro e protexido para os cidadáns e as empresas;

Para detectar as principais ciberamenazas de forma rápida e eficaz, o proxecto de Regulamento establece un «ciberescudo europeo», que é unha infraestrutura paneuropea composta por centros de operacións de seguridade (SOC) nacionais e transfronteirizos en toda a UE. Trátase de entidades encargadas de compartir información e encargadas de detectar e actuar sobre as ameazas cibernéticas. Utilizarán tecnoloxía de vangarda, como intelixencia artificial (IA) e análise avanzada de datos, para detectar e compartir advertencias oportunas sobre ameazas e incidentes cibernéticos a través das fronteiras. Á súa vez, as autoridades e as entidades pertinentes poderán responder de maneira máis eficiente e eficaz a incidentes graves.

O proxecto de Regulamento tamén prevé a creación de un mecanismo de ciberemergencia para aumentar a preparación e mellorar as capacidades de resposta a incidentes na UE. Apoiará:

  • accións de preparación, incluídas as probas de posibles vulnerabilidades de entidades en sectores altamente críticos (saúde, transporte, enerxía, etc.), baseadas en escenarios e metodoloxías de risco comúns
  • unha nova reserva de ciberseguridade da UE consistente en servizos de resposta a incidentes de provedores de confianza do sector privado precontratados e, por tanto, dispostos a intervir, a pedimento dun Estado membro ou das institucións, órganos e organismos da UE, en caso dun incidente de ciberseguridade significativo ou a gran escala
  • asistencia mutua en termos financeiros, cando un Estado membro poida ofrecer apoio a outro Estado membro

Por último, a proposta de Regulamento establece o mecanismo de revisión de incidentes de ciberseguridade para mellorar a resiliencia da UE mediante a revisión e avaliación de incidentes de ciberseguridade significativos ou a gran escala despois de que se produciron, a extracción de leccións aprendidas e, no seu caso, a formulación de recomendacións para mellorar a ciberpostura de  aUE. A pedimento da Comisión ou das autoridades nacionais, a Axencia de Ciberseguridade da UE(Abre en nova xanela)  (ENISA) revisaría determinados incidentes de ciberseguridade e presentaría un informe coas leccións aprendidas e as recomendacións.

As emendas do Consello

A posición do Consello mantén a orientación xeral da proposta da Comisión, pero modifica o proxecto de Regulamento nos seguintes aspectos:

  • aclara terminoloxía e adapta o texto ás necesidades dos Estados membros. especificidades, en particular no que respecta aos SOC e ao escudo cibernético
  • na materia e alcance, mellorouse a linguaxe sobre as medidas de resposta e recuperación, así como sobre as disposicións referir# a a seguridade nacional< /span>
  • As definicións modificáronse e aliñado con outra lexislación, principalmente coa directiva recentemente revisada sobre redes e sistemas de información ('NIS 2')
  • carácter voluntario dos estados membros' Ao longo do texto destacouse a participación nos mecanismos establecidos pola proposta da Comisión e aclaráronse as interaccións entre as entidades existentes e as definidas polo proxecto de regulamento
  • o papel da axencia da UE para a ciberseguridade (ENISA) reforzouse e aclarado ao longo do texto
  • Introducíronse melloras en materia de adquisicións, financiamento, intercambio de información e mecanismo de revisión de incidentes.

Os antecedentes e os seguintes pasos a dar

O 18 de abril de 2023, a Comisión adoptou a proposta de Regulamento polo que se establecen medidas para reforzar a solidariedade e as capacidades na UE para detectar, prepararse e responder as ameazas e incidentes de ciberseguridade, o denominado «acto de cibersolidaridad».

A orixe dunha proposta lexislativa deste tipo é múltiple. A estratexia de ciberseguridade da UE adoptada en decembro de 2020 mencionaba a creación dun ciberescudo europeo, reforzando as capacidades de detección de ciberamenazas e intercambio de información na UE. Os días 8 e 9 de marzo de 2022, os ministros dos Estados membros da UE responsables das telecomunicacións reuníronse informalmente en Nevers e expresaron o desexo de que a UE se prepare plenamente para facer fronte aos ciberataques a gran escala. As Conclusións do Consello de maio de 2022 sobre a ciberpostura destacaron a necesidade de colmar as lagoas en termos de resposta e preparación ante os ciberataques, pedindo á Comisión que presentase unha proposta sobre un novo fondo de resposta de emerxencia para a ciberseguridade.

Por tanto, a proposta da Comisión introduce un «ciberescudo europeo», composto por centros de operacións (SOC), reunidos en varias plataformas de SOC plurinacionais financiadas polo programa Europa Digital. O orzamento total para todas as accións no marco da Lei de Cibersolidaridad da UE é de 1 1 millóns de euros, dos cales ao redor de 2/3 serán financiados pola UE a través do programa Europa Dixital.

O seguinte paso a dar con relación a o acordo alcanzado sobre a posición común do Consello («mandato de negociación») é a autorización á Presidencia entrante establecer negociacións co Parlamento Europeo («diálogos tripartitos») sobre a versión final da lexislación proposta.

Fonte orixinal da noticia

  • Seguridade e Protección de Datos