accesskey_mod_content

Fundación Telefónica presenta o Informe da Sociedade Dixital en España 2023

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

28 abril 2023

O 'Informe Sociedade Dixital en España 2023’ rastrexa as principais tendencias tecnolóxicas e a súa evolución en 2022.

O auxe da intelixencia artificial, o salto á web 3.0, os novos usos do blockchain ou o impulso da industria 4.0 son só algúns exemplos das innovacións que están a transformar á sociedade e á economía dixital. A estas, súmanselles o tres pancas que impulsan a dixitalización: a forza do talento dixital, a innovación en educación e un internet seguro e libre de ciberamenazas e desinformación.

Segundo datos do ‘Informe Sociedade Dixital en España 2023’(Abre en nova xanela) , presentado o 25 de abril en Espazo Fundación Telefónica e dispoñible para a súa descarga gratuíta, a sociedade dixital no mundo continúa avanzando, aínda que a menor ritmo do experimentado nos momentos máis álxidos da pandemia.

Como en anos anteriores, este traballo parte de tres fontes de información: a procedente dos principais indicadores sobre o ecosistema dixital, tanto nacionais como internacionais, outra que emana das enquisas a clientes das unidades de negocio de Telefónica e, finalmente, unha visión territorial desde as comunidades autónomas.

En 2022, case dous terzos (66,3%) da poboación mundial era usuaria de internet. Esta porcentaxe é 3,7 puntos superior ao de 2021 (62,6%). En termos absolutos, existían máis de 5.280 millóns de persoas usuarias de internet, 338 millóns máis que en 2021.

Tendo en conta estes datos e a contorna tan variable e incerto no que vivimos, exponse grandes claves para a reflexión, recollidas no ‘Informe A Sociedade Dixital en España 2023’.

Soberanía dixital, clave para a transformación de Europa nunha superpotencia tecnolóxica

Europa perdeuse a primeira onda tecnolóxica, pero debe estar á cabeza na seguinte e desenvolver as súas propias capacidades dixitais. A UE debe aproveitar a oportunidade para transformarse nunha superpotencia tecnolóxica, definir a súa autonomía estratéxica e exercer a súa poder regulador para configurar a contorna internacional en clave dixital.

Neste contexto, a UE xa deu os seus primeiros pasos no plano regulatorio coa aprobación en 2022 de dúas normas fundamentais para o desenvolvemento ético dos servizos dixitais: a Dixital Markets Act (DMA) e a Dixital Services Act (DSA), que comezarán a aplicarse en 2023 e 2024, respectivamente.

Mientras que los ingresos de las telecomunicaciones disminuyen, el tráfico de internet crece un 35% y más del 50% en el caso de los datos móviles. A la par, solo seis grandes plataformas digitales lideran más de la mitad de este tráfico. Por ello, urxe desenvolver unha nova proposta regulatoria que responda os cambios que trouxo a aceleración da dixitalización, tanto a nivel europeo como español.

É fundamental crear un novo marco legal adecuado e adaptado aos novos desenvolvementos e infraestruturas. Nestes novos tempos, necesítanse novas regras de xogo.

A fortaleza das infraestruturas españolas

Neste contexto, España segue a bo ritmo no seu proceso de transformación dixital e é líder indiscutible en termos de conectividade. El índice de Economía y Sociedad Digital (DESI) que elabora anualmente la Comisión Europea situaba a nuestro país en 2022 en el puesto número siete dentro de la lista de los Estados miembros, dos puestos más arriba que en 2021. Solamente es superada en este ámbito por Finlandia, Dinamarca, Países Bajos, Suecia, Irlanda y Malta.

España é un país que dispón dunha dotación de infraestruturas moi avanzada, tanto en relación cos países europeos, como no marco do OCDE, grazas á súa temperá aposta pola fibra óptica na pasada década e ao rápido despregamento do estándar de telefonía móbil 5G que está a levar a cabo nestes últimos anos.

En materia de administración electrónica, el informe destaca que España se encuentra entre los cinco primeros países de la Unión Europea, pues supera la media en todas las métricas consideradas. El 73 % de la ciudadanía española ya es usuaria de servicios públicos online frente al 65 % de la europea, de acuerdo con la información ofrecida por la Comisión Europea.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Secretaria Xeral de Administracion Dixital e Observatorio de Administracion Electronica