O BOE publicou a Resolución do 20 de outubro de 2022 , da Secretaría Xeral de Administración Dixital, pola que se modifica a do 14 de xullo de 2017, pola que se establecen as condicións de uso de firma electrónica non criptográfica, nas relacións dos interesados cos órganos administrativos da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos.
A Resolución do 14 de xullo de 2017 , da Secretaría Xeral de Administración Dixital, estableceu un marco de referencia para os sistemas de firma electrónica baseados no artigo 10.2.c). A xeneralidade deste artigo aconsellaba establecer as cautelas mínimas que permitisen normalizar o uso destes sistemas evitando a heteroxeneidade da súa implementación técnica entre as Administracións.
Desde a data da publicación da resolución desenvolvéronse numerosos sistemas de firma electrónica non criptográfica axustados ás súas condicións por parte de órganos e organismos da Administración Xeral do Estado, así como doutras Administracións Públicas.
O sistema baséase na captura e almacenamento das evidencias relativas á identificación (que debe realizarse mediante a plataforma Cl@ve ) e á expresión da vontade do interesado.
A Resolución do 17 de xullo de 2017 establecía como requisito que para poder facer uso deste sistema de firma os usuarios deberían rexistrarse en Cl@ve con nivel substancial ou alto, o que deixaba fóra ao colectivo de usuarios rexistrados en Cl@ve con nivel básico, singularmente todos aqueles que se rexistran de forma non presencial (mediante carta de invitación ou videollamada). É importante resaltar, a este respecto, que dos 16 millóns de usuarios rexistrados en cl@ve, aproximadamente a metade fixérono de forma non presencial.
A modificación publicada desta Resolución permite ampliar genéricamente o uso deste sistema de firma non criptográfica a todos os usuarios rexistrados en Cl@ve, sendo o órgano xestor do procedemento o que, en función da categorización de seguridade do sistema e en aplicación do principio de proporcionalidade previsto no artigo 14.3 do Real Decreto 311/2022, do 3 de maio, estableza o nivel mínimo de seguridade na identificación necesario para admitir este sistema de firma en cada procedemento concreto.