A Comisión adopta a proposta da Lei da Europa Interoperable e a Comunicación que a acompaña

• Escoitar
  • Copiar

22 novembro 2022

Ten como obxectivo brindar servizos públicos máis eficientes a través dunha mellor cooperación entre as administracións nacionais no intercambio de datos e solucións de TI.

A Comisión Europea ha adoptado a proposta da Lei da Europa Interoperable(Abre en nova xanela) e a Comunicación(Abre en nova xanela) que a acompaña para reforzar a interoperabilidade e a cooperación transfronteirizas no sector público en toda a UE. A Lei apoiará a creación dunha rede de administracións públicas dixitais soberanas e interconectadas e acelerará a transformación dixital do sector público europeo. Axudará á UE e aos seus Estados membros a prestar mellores servizos públicos aos cidadáns e as empresas e, como tal, é un paso esencial para alcanzar os obxectivos dixitais de Europa para 2030(Abre en nova xanela) e apoiar os fluxos de datos fiables. Tamén axudará a aforrar custos, e a interoperabilidade transfronteiriza pode supor un aforro de custos de entre 5,5 e 6,3 millóns de euros para os cidadáns e entre 5 700 e 19 200 millóns de euros para as empresas que tratan coas administracións públicas.

A Lei de Europa Interoperable introduce un marco de cooperación para as administracións públicas de toda a UE que axuda a construír un intercambio de datos transfronteirizo seguro e a acordar solucións dixitais compartidas, como software de código aberto, directrices, listas de verificación, marcos e ferramentas de TI. Tamén lles permitirá cooperar de forma máis eficaz, intercambiar información e garantir a prestación fluída de servizos públicos a través de fronteiras, sectores e fronteiras organizativas. Estimula a innovación do sector público e os proxectos público-privados de “GovTech”.

Esto agrupa valiosos recursos en apoyo de las entidades del sector público en toda la UE y allana el camino para una mejor reutilización de las soluciones existentes (idealmente de código abierto) para el beneficio público. Al hacerlo, ayuda a eliminar las cargas administrativas, incluidos los obstáculos legales, organizativos, semánticos y técnicos. Como resultado, reducirá costes y tiempos para las empresas y los ciudadanos, las empresas y el propio sector público.

A Lei de Europa Interoperable introduce:

• Unha cooperación estruturada da UE na que as administracións públicas, apoiadas por actores públicos e privados, únense no marco de proxectos dos que son copropietarios os Estados membros, así como as rexións e cidades.
  • Avaliacións obrigatorias para avaliar o impacto dos cambios nos sistemas de tecnoloxía da información (TI) na interoperabilidade transfronteiriza na UE.
  • O intercambio e a reutilización de solucións, a miúdo de código aberto, impulsado por un 'Portal europeo interoperable': un portelo único para solucións e cooperación comunitaria.
  • Medidas de innovación e soporte, incluídos contornas de proba normativos para a experimentación de políticas, proxectos de GovTech para desenvolver e ampliar solucións para a reutilización e soporte de capacitación.

El futuro marco de cooperación en materia de interoperabilidad estará dirigido por el Consejo de Europa Interoperable. El Consejo estará compuesto por representantes de los Estados miembros de la UE, la Comisión, el Comité de las Regiones y el Comité Económico y Social Europeo. Entre otros, el Consejo tendrá el mandato de acordar recursos comunes reutilizables, medidas de apoyo e innovación y actualizar el Marco Europeo de Interoperabilidad (EIF). El EIF es el modelo conceptual de interoperabilidad ampliamente reconocido en Europa.

A Comunidade de Europa Interoperable que apoiará á Xunta reúne a un amplo conxunto de profesionais e expertos interesados, por exemplo, de empresas GovTech, a comunidade Open Source(Abre en nova xanela) , rexións e cidades de toda a UE para axudar a implementar novas solucións.

O Programa Europa Dixital será o principal instrumento de financiamento para implementar a Lei de Europa Interoperable.

Antecedentes

Esencialmente, a interoperabilidade trátase de lograr obxectivos comúns xuntos, a pesar da distancia xeográfica ou organizacional entre os actores. A interoperabilidade do sector público representa a capacidade das administracións para cooperar e facer que os servizos públicos funcionen a través de fronteiras, sectores e fronteiras organizativas. Aforra tempo e custos a cidadáns e empresas ao mellorar as súas interaccións coas administracións. A loita contra a Covid-19 é un gran exemplo de interoperabilidade efectiva. Grazas á interoperabilidade, a creación do Certificado COVID Dixital da UE(Abre en nova xanela) facilitou as viaxes transfronteirizas na UE durante a pandemia.

Os servizos públicos dixitais interoperables son esenciais para construír o mercado único dixital. Ademais dos beneficios económicos e as ganancias de eficiencia, os estudos de casos mostran que a interoperabilidade afecta positivamente os valores públicos, como mellorar a confianza dos cidadáns nos seus gobernos.

Nos últimos anos, os expertos en datos e goberno dixital desenvolveron prácticas comúns de cooperación de interoperabilidade de amplo alcance baseadas no Marco Europeo de Interoperabilidade (EIF) actual(Abre en nova xanela) . Con todo, avaliacións recentes puxeron de manifesto serias limitacións deste enfoque de cooperación totalmente voluntaria.

Os Estados membros da UE subliñaron cada vez máis a necesidade de reforzar a cooperación europea en materia de interoperabilidade. Entre outras, as declaracións ministeriais asinadas en 2017 en Tallinn e 2020 en Berlín dan fe desta necesidade. Así mesmo, os cidadáns da UE participantes na Conferencia sobre o Futuro de Europa(Abre en nova xanela) chamaron a facilitar a interoperabilidade transfronteiriza. A proposta responde a estas necesidades.

• Interoperabilidade e Normalización
  • Cooperación interadministrativa