accesskey_mod_content

España, entre os mellores países do Índice de Madurez do GovTech

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

21 novembro 2022

España atópase no ‘Grupo A’ da análise, ou o que é o mesmo: no grupo de países que demostran que teñen solucións avanzadas ou innovadoras ademais de boas prácticas no catro áreas do enfoque utilizado no informe.

O Grupo Banco Mundial (GBM) puso en marcha en 2019 la Iniciativa GovTech para diseñar programas de transformación digital avanzados. Un año más tarde, el GBM inició la publicación del Índice de Madurez del GovTech (GTMI) para describir o estado da transformación dixital do sector público centrándose nos aspectos crave de catro áreas:

  • Apoio aos sistemas gobernamentais centrais
  • Mellora da prestación de servizos
  • Incorporación da participación cidadá
  • Promoción dos elementos que facilitan o GovTech

Este informe axudará aos asesores e os profesionais a deseñar novos proxectos de transformación dixital.

Como resultado, o pasado 16 de novembro, o GBM publicou o  Índice de Madurez do GovTech no que se analizaron 48 indicadores principais, definidos para recompilar datos de 198 economías divididas en catro categorías:

  1. o Índice de Sistemas Gobernamentais Centrais (CGSI)
  2. o Índice de Prestación de Servizos Públicos (PSDI)
  3. o Índice de Participación Cidadá (CEI)
  4. o Índice de Elementos Facilitadores do GovTech (GTEI)

No informe, o GBM define GovTech de forma ampla como “o enfoque de todo o goberno para a modernización do sector público que promova un goberno sinxelo, eficiente e transparente co cidadán no centro das reformas”. En resumo: un enfoque de que todo o goberno debe aliñarse para conseguir a transformación dixital do sector público

O ámbito  do  GovTech, definido polo GBM,  tamén abarca o uso efectivo de:

  • tecnoloxías disruptivas, (incluída a intelixencia artificial e a aprendizaxe automática, a computación na nube e a Internet das cousas)
  • plataformas de datos públicos, que facilitan o uso de datos públicos abertos por parte de particulares e empresas para crear valor
  • ecosistemas locais de GovTech, que apoian a emprendedores locais e novas empresas no desenvolvemento de novos produtos e servizos para o goberno
  • un maior uso de asociacións público-privadas para aproveitar as habilidades, innovacións e investimentos do sector privado para abordar os desafíos do sector público.

Resultados do GTMI

Centrándonos na análise por países -e sabendo que, aínda que este índice non tenta elaborar un ranking entre os países, si que permite coñecer como se encadra cada país.

Baseándose na información presentada polos 198 países En GTMI definíronse catro grupos para clasificar  os países:

GROUP

SCORE

GTMI

DESCRIPTION OF GOVERNMENT PRACTICES

A

0.75–1.00

Moi alto

Líderes de GovTech que demostraron ter solucións avanzadas ou innovadoras e boas prácticas no catro áreas de enfoque

B

0.50–0.74

alto

Gobernos que fixeron importantes investimentos en GovTech e teñen boas prácticas na maioría das áreas de enfoque

C

0.25–0.49

Medio

Gobernos con actividades en curso para mellorar algunhas das áreas de enfoque de GovTech

D

0–0.24

Baixo

Gobernos que teñen un enfoque mínimo na iniciativa GovTech

 

 Tenemos que destacar que España atópase no grupo A (onde se sitúan os líderes de GovTech), lugar onde son situados os países que demostran que teñen solucións avanzadas ou innovadoras e boas prácticas no catro áreas de enfoque.

Isto sitúa moi ben para o noso país en relación ao Mundo e en especial a Europa.

O GTMI foi deseñado para ser utilizado por profesionais, funcionarios responsables de deseñar políticas e equipos de traballo involucrados na elaboración de estratexias e proxectos individuais de transformación dixital, así como por quen buscan comprender as súas propias prácticas e aprender das dos demais.

  • Servizos electrónicos