A Comisión Europea aproba 225 proxectos de reforma en favor dunha administración pública resilente e sustentable

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

11 marzo 2022

A Comisión aprobou hoxe 225 proxectos no marco do Instrumento de Apoio Técnico (IAT) para axudar aos Estados membros a preparar, deseñar e aplicar reformas en favor dunha administración pública moderna e resiliente

A Comisión Europea aprobou o pasado 9 de marzo  225 proxectos(Abre en nova xanela)  no marco do Instrumento de Apoio Técnico(Abre en nova xanela) (IAT) para axudar aos Estados membros a preparar, deseñar e aplicar reformas en favor dunha administración pública moderna e resiliente, estratexias de crecemento sustentable e economías resilientes, mellorando ao mesmo tempo a súa capacidade de reacción ante as crises actuais e futuras. En os  plans nacionais de recuperación e resiliencia(Abre en nova xanela)  tamén se inclúen varios proxectos de reforma.

As reformas dos Estados membros reciben apoio do IAT, que conta cun orzamento total de 116,8 millóns de euros para o ano 2022. O IAT é un instrumento que depende da demanda e que achega coñecementos especializados a medida. Así mesmo, é un instrumento flexible que pode adaptarse rapidamente ás necesidades emerxentes dos Estados membros, a pedimento destes.

Un apoio máis específico

Os proxectos están plenamente en liña coas prioridades crave da Comisión. O IAT de 2022 seguirá apoiando aos Estados membros no deseño e a aplicación de reformas en favor das transicións ecolóxica e dixital, así como na mellora da capacidade operativa e a eficiencia das súas administracións públicas. Por exemplo, o 36 % das solicitudes céntranse en os  obxectivos do Pacto Verde(Abre en nova xanela)  e o 51 %, en a  transición dixital(Abre en nova xanela) . Ademais, o 57 % das solicitudes de apoio do IAT seleccionadas para 2022 están vinculadas a reformas no marco de os  plans de recuperación e resiliencia(Abre en nova xanela)  dos Estados membros.

O programa de traballo do IAT para 2022 tamén inclúe algunhas novidades:

• proxectos plurinacionais ou plurirregionales, que ofrecen apoio técnico para abordar desafíos comúns en varios Estados membros ou rexións, centrándose nunhas mesmas prioridades; estes proxectos promoven a aprendizaxe mutua e o desenvolvemento de enfoques comúns a través de intercambios entre iguais;

• proyectos emblemáticos, diseñados por la Comisión para apoyar reformas que son muy necesarias en los distintos Estados miembros y que están en consonancia con las principales prioridades de la Unión; por ejemplo, el proyecto emblemático «Apoyo a la oleada de renovación» está dirigido a los Estados miembros que deseen diseñar y aplicar reformas que fomenten la renovación de edificios, mientras que el proyecto emblemático «Aplicación de la Garantía Infantil Europea» apoya a los Estados miembros en la aplicación de la Recomendación del Consejo por la que se establece una  Garantía Infantil Europea(Abre en nova xanela)  e ofrécelles apoio técnico para levar a cabo acciones e políticas de prevención e loita contra a pobreza e a exclusión social dos menores.

O 50 % das solicitudes están relacionadas con proxectos emblemáticos, como o turismo, a onda de renovación, a integración da perspectiva de xénero, a administración pública e a integración de persoas migrantes, mentres que o 30 % das solicitudes son proxectos plurinacionais ou plurirregionales.

Contexto

O IAT é o principal instrumento da Comisión que permite prestar apoio técnico ás reformas na UE, tras recibir solicitudes das autoridades nacionais. Forma parte de o  marco financeiro plurianual(Abre en nova xanela)  2021-2027 e de o  Plan de Recuperación para Europa(Abre en nova xanela) . Se basa en el éxito de su predecesor, el programa de apoyo a las reformas estructurales, que desde 2017 ha ejecutado más de mil cuatrocientos proyectos de apoyo técnico en todos los Estados miembros.

Entre as reformas que poden recibir apoio(Abre en nova xanela) del IAT se encuentran aquellas relativas a la administración pública, la gestión de las finanzas públicas, la gestión de la migración, el entorno empresarial, el sector financiero, el mercado laboral, los sistemas educativos, los servicios sociales, el apoyo a menores vulnerables, la atención sanitaria, la transición ecológica y la ciberseguridad.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Infraestruturas e servizos comúns