accesskey_mod_content

Publicado o Informe sobre Goberno Electrónico 2022 da Comisión Europea

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

29 xullo 2022

España sitúase entre os Fruitful eGov, por encima da media da Unión Europea tanto en dixitalización como en penetración e ascende ao posto undécimo, dous por encima do informe de 2021, cun índice de madurez da administración electrónica do 79%.

O informe sobre Goberno Electrónico avalía a provisión e entrega de servizos de goberno electrónico en 35 países de Europa, os 27 estados membros da UE e Islandia, Noruega, Suíza, Albania, Montenegro, Macedonia do Norte, Serbia e Turquía. Os cidadáns dos países participantes han avaliado os servizos de goberno dixital, visitando e avaliando máis de 14.000 sitios web.

Malta emerxeu como o país mellor clasificado en administración electrónica cunha puntuación do 96 %, seguido de Estonia, Luxemburgo, Islandia, os Países Baixos, Finlandia, Dinamarca, Lituania, Letonia, Noruega, España e Portugal. O rendemento medio nos países da UE foi do 68 %.

Aínda que as administracións de toda Europa aceleraron a transformación dos servizos dixitais fronte ao desafío da pandemia do coronavirus, o informe ofrece tres recomendacións crave destinadas a mellorar a provisión de administración electrónica:

  1. Priorizar o deseño centrado no usuario para garantir que os servizos de administración electrónica sexan inclusivos para os usuarios en toda a súa diversidade, incluídos os usuarios con poucas habilidades dixitais ou aqueles que viven con discapacidades;
  2. Racionalizar a prestación de servizos de administración electrónica para que os usuarios poidan acceder a todos os servizos relacionados coa súa vida a través de portelos únicos.
  3. Axilizar a interoperabilidade entre as diferentes capas e departamentos do goberno para brindar unha experiencia máis coherente e menos engorrosa.

Utilizáronse catro dimensións para avaliar os servizos públicos en liña:

  • Centralización no usuario: En que medida bríndanse servizos en liña? Son compatibles con dispositivos móbiles? E que mecanismos de soporte e retroalimentación en liña existen?
  • Transparencia: As administracións públicas proporcionan información clara e aberta sobre como se prestan os seus servizos? Son transparentes sobre os procesos de elaboración de políticas e deseño de servizos dixitais, así como sobre a forma en que se procesan os datos persoais das persoas?
  • Facilitadores Clave: Que facilitadores tecnolóxicos existen para a prestación de servizos de administración electrónica?
  • Servizos transfronteirizos: Con que facilidade poden os cidadáns estranxeiros acceder e utilizar os servizos en liña? E que mecanismos de soporte e retroalimentación en liña existen para os usuarios transfronteirizos?

A situación española

Segundo o eGovernment Benchmark 2022 publicado pola Comisión Europea, España sitúase cun nivel medio de penetración cun 73%, algo por encima da media europea (71%), e no nivel medio-alto de dixitalización cun 79%, formando parte do escenario Fruitful eGov, que inclúe aos países da súa clase que están por encima da media europea.Os indicadores relativos de España mostran un país con case todas as características (usuarios, goberno e contexto dixital) aliñados coa media europea. A banda larga e a súa calidade (indicador de Conectividade) e a Apertura, indicador que mide o Goberno Aberto, son os que se comportan significativamente por encima da media europea.

Entre os indicadores que miden o rendemento das políticas de Administración Electrónica, España destaca especialmente en Usuario (96 puntos fronte a 88,3 de media na UE), que mide se un servizo é ofrecido en liña (95 fronte a 86,7), se existen funcionalidades de soporte e axuda (98 fronte a 91,2) e se está adaptado a dispositivo móbil (90 fronte a 92).

No resto de indicadores, España está por encima da media dos países da UE: Transparencia (72 puntos fronte a 59,5 da UE), Facilitadores clave (79 fronte a 68,7) e Servizos transfronteirizos (68 fronte a 54,5). Entre outros datos, o informe destaca que o 93% dos servizos están en liña, un 89% dos portais gobernamentais mostran se se consultaron os datos persoais, un 79% dos servizos aceptan a identificación electrónica e un 76% dos servizos están dispoñibles desde outros países.

Atendendo ao total, España sitúase no posto 11 da UE, dúas por encima do informe de 2021, cun índice de madurez da administración electrónica do 79%.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

 

  • Infraestruturas e servizos comúns
  • Servizos electrónicos