Así o recollen varios dos informes que se publicaron durante 2021, comezando polo índice DESI, elaborado no marco da Comisión Europea.
O índice DESI (Digital Economy and Society Index) realiza o seguimento dos progresos realizados por os Estados membros da UE en materia de competitividade dixital. Para a última edición, publicada a finais de 2021, produciuse un cambio na metodoloxía co fin de aliñarse con o Plan de Recuperación e Resiliencia e os obxectivos establecidos en o Compás Dixital da Década Dixital da UE . Desta forma pasáronse a medir 4 indicadores: o capital humano, a conectividade de banda larga, a integración das tecnoloxías dixitais por parte das empresas e os servizos públicos dixitais.
Tamén cabe destacar que os datos do informe corresponden principalmente con o primeiro semestre de 2020, polo que o efecto da pandemia só vese reflectido parcialmente. As súas consecuencias veranse máis claras na próxima edición.
Neste contexto, España sitúase en 9ª posición, mellorando dúas posicións con respecto ao ano anterior.
España mantense por diante da media europea nas 4 categorías analizadas, destacando especialmente nas dimensións de servizos públicos dixitais e conectividade.
- Servizos públicos dixitais. A categoría onde mellor puntuación obtén o noso país, sobre todo no subapartado de datos abertos, cunha puntuación (94%) 16 puntos porcentuais por encima da media da UE. O informe tamén destaca que o 67% dos usuarios de internet participa activamente nos servizos de administración electrónica. Grazas a o Plan de Dixitalización das Administracións Públicas espérase que polo menos o 50 % dos servizos públicos dixitais sexan accesibles a través do móbil a finais de 2025. Con iso búscase unha maior personalización dos servizos e a mellora da eficacia, eficiencia e transparencia do sector público.
- Conectividade. España destaca en redes de moi alta capacidade. Cada vez redúcense máis, aínda que aínda existen, as diferenzas entre zonas rurais e urbanas. O 99,9% das áreas poboadas ten cobertura 4G, pero o 5G aínda chega só a unha minoría. Para reverter a situación, está en marcha o Plan para a Conectividade e as Infraestruturas Dixitais e a Estratexia de Impulso á Tecnoloxía 5G , unha folla de ruta cuxo obxectivo é que toda a poboación dispoña dunha conexión superior a 100 Mbps en 2025.
- Capital humano. O informe resalta que o 57% da poboación española ten polo menos competencias dixitais básicas. Para aumentar esta cifra ata alcanzar o obxectivo europeo do 80% en 2030, o Goberno español ha incluído o impulso das capacidades dixitais da poboación como un dos eixos de actuación principais da estratexia España Dixital 2025 . Neste sentido, puxéronse en marcha o Plan Nacional de Competencias Dixitais con sete liñas de actuación que van desde a capacitación dixital da cidadanía e a redución da fenda dixital ata o fomento de especialistas TIC, un campo onde aínda hai ampla marxe de mellora. O informe tamén destaca o lanzamento de o Programa Educa en Dixital , que establece medidas para fomentar unha maior dixitalización do sistema educativo español.
- Integración da tecnoloxía dixital. O 62 % das pemes españolas teñen polo menos un nivel básico de intensidade dixital e o 24% abrazou o e-commerce, pero son poucas as empresas que aproveitan tecnoloxías como a intelixencia artificial, os macrodatos ou os servizos na nube. A resposta para mellorar esta situación é o Plan de Dixitalización de Pemes 2021-2025 , que conta con cinco eixos de actuación: dixitalización básica para as pemes; apoio á xestión do cambio dixital; fomento da innovación disruptiva e do emprendimiento dixital; apoio á dixitalización sectorial (co foco en industria, turismo e comercio); e coordinación e eficiencia.