"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
O contexto actual de pandemia mundial marcou un antes e un despois no sector da educación. Aínda que vén falando durante anos de os beneficios de incorporar novas tecnoloxías no proceso de ensino-aprendizaxe, no que se veu a chamar Edtech, esta tendencia volveuse aínda máis necesaria no novo ecosistema educativo pos-Covid-19.
O Edtech fai referencia a todo tipo de innovacións dixitais ou tecnolóxicas que teñan por obxecto mellorar a educación. Con iso conséguese mellorar a eficacia e eficiencia do sector e impulsar un acceso máis universal ao coñecemento. Un campo onde os datos abertos teñen un gran potencial, como ben recolle a Unión Europea . Los datos abiertos pueden servir de base a soluciones que impulsen procesos online automatizados y personalizados basados en tecnologías disruptivas como la Inteligencia Artificial, a la vez que promueven una mayor efectividad e inclusión , e axudan a cumprir cos obxectivos de desenvolvemento sustentable .
Baixo a convicción de que a tecnoloxía dixital enriquece a aprendizaxe nunha gran variedade de formas e ofrece novas oportunidades, a propia Comisión Europea lanzou o Plan de acción de educación dixital en 2018 , un plan do que pronto se publicará unha nova versión actualizada . Entre outras cuestións, este plan destaca a importancia de promover a innovación no sector mediante a celebración de hackathons dirixidos a desenvolver solucións que respondan aos principais retos en educación.
Retos a solucionar no Desafío Achega 2020
Neste contexto desenvólvese a nova edición do Desafío Achega, que busca ideas e prototipos orixinais que supoñan novas oportunidades de captar, analizar e utilizar a intelixencia dos datos no desenvolvemento de solucións no ámbito educativo. Estas solucións poden estar dirixidas a resolver retos como os seguintes:
- Favorecer una enseñanza más eficaz y mejorar la experiencia del alumnado en el proceso de aprendizaje desde el hogar o el aula. Atender a la necesidad cada vez mayor de una educación personalizada e identificar mecanismos que contribuyan a dar respuesta a la evaluación del aprendizaje en entornos digitales no presenciales.
- Impulsar a difusión de experiencias de ensino-aprendizaxe entre a comunidade educativa.
- Axilizar o desenvolvemento de habilidades nos profesionais do ensino para conseguir que o alumnado aprenda máis e mellor, ademais de reforzar a aprendizaxe de destrezas ligadas á análise de datos e ás tecnoloxías emerxentes.
- Facer a aprendizaxe máis atractivo e contribuír a resolver problemas de comportamento ou de falta de atención do alumnado.
- Facilitar a tutorización do alumnado e mellorar a toma de decisións.
- Dar resposta aos problemas de seguridade en Internet e/ou de privacidade dos datos.
- Mellorar a eficiencia e eficacia na xestión do alumnado, recursos educativos, institucións, etc.
- Presentar aos estudantes os campos STEM e fomentar a súa formación nestas materias.
- Idear soluciones dirigidas a reforzar el prestigio y reconocimiento social de la función docente.
Como se desenvolverá o Desafío Achega 2020?
O Desafío Achega desenvólvese en 2 fases:
- Fase I: Concurso de ideas:
Os participantes deben presentar unha idea orixinal, desenvolvida ex profeso para este concurso, e que responda á temática proposta. As ideas e prototipos que se presenten deben utilizar polo menos unha fonte de datos xerados polas Administracións Públicas, xa sexan nacionais ou internacionais. Adicionalmente, o seu uso pode combinarse con conxuntos de datos expostos por outras fontes, públicas ou privadas.
Las ideas presentadas serán valoradas por el jurado en base a 5 criterios:
- Relevancia
- Calidad e claridade global da idea proposta
- Impacto na mellora do sistema educativo da idea proposta
- Fontes de utilidade
- Fomento da calidade de vida de colectivos vulnerables
Las 10 ideas que obtengan una mayor puntuación pasarán a la fase 2.
- Fase II: Desenvolvemento de prototipos e exposición presencial
Os autores das 10 ideas seleccionadas elaborasen un prototipo asociado á idea proposta. Desde o momento en que se comunique o seu pase á fase 2, os participantes contarán con un prazo mínimo de 3 meses para elaborar o prototipo. Búscase unha exemplificación ou simulación funcional que permita certa interacción, unha visualización ou unha solución multimedia que permita ejemplificar a proposta nun prototipo tanxible.
Seleccionaranse o tres mellores prototipos de acordo á valoración dos criterios establecidos:
- Facilidade de uso
- Calidade técnica do prototipo
- Viabilidade
Os premios e as bases
O tres prototipos seleccionados recibirán a seguinte dotación económica:
- Primeiro clasificado: 4.000 €
- Segundo clasificado: 3.000 €
- Terceiro clasificado: 2.000 €
Tal e como se establece nas bases do Desafío Achega 2020 , este vai dirixido a persoas físicas e xurídicas da Unión Europea, que poden participar de maneira individual ou en equipos.
Fonte orixinal da noticia