accesskey_mod_content

El Desafío Aporta 2020 se centra en el sector de la educación

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

07 outubro 2020

El Desafío Aporta, una competición encaminada a promover la creación de soluciones basadas en información de sector público que ayuden a resolver retos en sectores concretos que afectan al conjunto de la sociedad, se centra en esta edición de 2020 en el sector educativo.

O contexto actual de pandemia mundial marcou un antes e un despois no sector da educación. Aínda que vén falando durante anos de os beneficios de incorporar novas tecnoloxías no proceso de ensino-aprendizaxe, no que se veu a chamar Edtech, esta tendencia volveuse aínda máis necesaria no novo ecosistema educativo pos-Covid-19.

O Edtech fai referencia a todo tipo de innovacións dixitais ou tecnolóxicas que teñan por obxecto mellorar a educación. Con iso conséguese mellorar a eficacia e eficiencia do sector e impulsar un acceso máis universal ao coñecemento. Un campo onde os datos abertos teñen un gran potencial,  como ben recolle a Unión Europea(Abre en nova xanela) . Los datos abiertos pueden servir de base a soluciones que impulsen procesos online automatizados y personalizados basados en tecnologías disruptivas como la Inteligencia Artificial, a la vez que promueven una mayor efectividad e  inclusión(Abre en nova xanela) , e axudan a  cumprir cos obxectivos de desenvolvemento sustentable(Abre en nova xanela) .

Baixo a convicción de que a tecnoloxía dixital enriquece a aprendizaxe nunha gran variedade de formas e ofrece novas oportunidades, a propia Comisión Europea lanzou o  Plan de acción de educación dixital en 2018(Abre en nova xanela) , un plan do que pronto se publicará unha  nova versión actualizada(Abre en nova xanela) . Entre outras cuestións, este plan destaca a importancia de promover a innovación no sector mediante a celebración de hackathons dirixidos a desenvolver solucións que respondan aos principais retos en educación.

Retos a solucionar no Desafío Achega 2020

Neste contexto desenvólvese a nova edición do Desafío Achega, que busca ideas e prototipos orixinais que supoñan novas oportunidades de captar, analizar e utilizar a intelixencia dos datos no desenvolvemento de solucións no ámbito educativo. Estas solucións poden estar dirixidas a resolver retos como os seguintes:

  • Favorecer una enseñanza más eficaz y mejorar la experiencia del alumnado en el proceso de aprendizaje desde el hogar o el aula. Atender a la necesidad cada vez mayor de una educación personalizada e identificar mecanismos que contribuyan a dar respuesta a la evaluación del aprendizaje en entornos digitales no presenciales.
  • Impulsar a difusión de experiencias de ensino-aprendizaxe entre a comunidade educativa.
  • Axilizar o desenvolvemento de habilidades nos profesionais do ensino para conseguir que o alumnado aprenda máis e mellor, ademais de reforzar a aprendizaxe de destrezas ligadas á análise de datos e ás tecnoloxías emerxentes.
  • Facer a aprendizaxe máis atractivo e contribuír a resolver problemas de comportamento ou de falta de atención do alumnado.
  • Facilitar a tutorización do alumnado e mellorar a toma de decisións.
  • Dar resposta aos problemas de seguridade en Internet e/ou de privacidade dos datos.
  • Mellorar a eficiencia e eficacia na xestión do alumnado, recursos educativos, institucións, etc.
  • Presentar aos estudantes os campos STEM e fomentar a súa formación nestas materias.
  • Idear soluciones dirigidas a reforzar el prestigio y reconocimiento social de la función docente.

Como se desenvolverá o Desafío Achega 2020?

O Desafío Achega desenvólvese en 2 fases:

  • Fase I: Concurso de ideas:

Os participantes deben presentar unha idea orixinal, desenvolvida ex profeso para este concurso, e que responda á temática proposta. As ideas e prototipos que se presenten deben utilizar polo menos unha fonte de datos xerados polas Administracións Públicas, xa sexan nacionais ou internacionais. Adicionalmente, o seu uso pode combinarse con conxuntos de datos expostos por outras fontes, públicas ou privadas.

Las ideas presentadas serán valoradas por el jurado en base a 5 criterios:

  1. Relevancia
  2. Calidad e claridade global da idea proposta
  3. Impacto na mellora do sistema educativo da idea proposta
  4. Fontes de utilidade
  5. Fomento da calidade de vida de colectivos vulnerables

Las 10 ideas que obtengan una mayor puntuación pasarán a la fase 2.

  • Fase II: Desenvolvemento de prototipos e exposición presencial

Os autores das 10 ideas seleccionadas elaborasen un prototipo asociado á idea proposta. Desde o momento en que se comunique o seu pase á fase 2, os participantes contarán con un prazo mínimo de 3 meses para elaborar o prototipo. Búscase unha exemplificación ou simulación funcional que permita certa interacción, unha visualización ou unha solución multimedia que permita ejemplificar a proposta nun prototipo tanxible.

Seleccionaranse o tres mellores prototipos de acordo á valoración dos criterios establecidos:

  1. Facilidade de uso
  2. Calidade técnica do prototipo
  3. Viabilidade

Os premios e as bases

O tres prototipos seleccionados recibirán a seguinte dotación económica:

  • Primeiro clasificado: 4.000 €
  • Segundo clasificado: 3.000 €
  • Terceiro clasificado: 2.000 €

Tal e como se establece nas bases do Desafío Achega 2020(Abre en nova xanela) , este vai dirixido a persoas físicas e xurídicas da Unión Europea, que poden participar de maneira individual ou en equipos.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Servizos electrónicos