Durante o primeiro trimestre de 2018, os conxuntos de datos incluídos no portal de datos.gob.es superaron as 65.000 visitas. De todos eles, os conxuntos que máis visitas recibiron foron os seguintes:
- Paro rexistrado por municipios.
- Base xeral de datos de entidades locais.
- Rexistro de alcaldes.
- Servizo de consulta de numeración móbil CNMC.
- Kioscos do ONCE.
- Prezo de carburante nas gasolineiras españolas.
- Sistema de información xeográfica de parcelas de Castela-A Mancha.
- Censo de frota pesqueira operativa.
- CartoCiudad.
- Boletín Oficial do Rexistro mercantil (BORME).
Centrándonos no tres máis destacados:
-
O primeiro lugar ocúpao o Paro rexistrado por municipios . Este conxunto de datos mostra unha desagregación do desemprego rexistrado polos distintos municipios, con base en sexo, tramos de idade e sectores de actividade económica.
-
O segundo lugar é para o conxunto de datos Base de datos xeral de entidades locais , que permite realizar consultas sobre distintos organismos públicos, como deputacións, concellos, comarcas, fundacións, sociedades mercantís ou institucións sen ánimo de lucro, entre outros. A través desta base de datos os cidadáns poden coñecer desde as súas competencias e actividades, ata os recursos que utilizan para financiarse.
-
Completa o pódium o Rexistro de alcaldes , é dicir, unha base de datos con todos os alcaldes e concelleiros dos municipios españois. Este rexistro inclúe información relativa ao cargo e ao partido ao que pertencen.
No es sorprendente que estos 3 conjuntos de datos aparezcan en primer lugar, ya que están alineados con las principales preocupaciones de los españoles. De acuerdo con el último estudo do CIS (Centro de Investigacións Sociolóxicas), correspondente ao mes de marzo de 2018, a principal preocupación para un 65,9% dos cidadáns é o paro, seguido da corrupción (34,5%) e os políticos (26,0%).
Dado que estes datasets contan cunha alta frecuencia de actualización e a posibilidade de segmentarse por distintas variables, son unha boa opción para axudar aos usuarios a elaborar os seus propios xuízos de valor informados ao redor destas temáticas. Ademais, para que resulte mesmo máis fácil acceder a esta información, distintas organizacións, empresas ou cidadáns utilizaron estes conxuntos de datos – e outros de temáticas similares- para crear aplicacións e ferramentas de visualización sinxelas e intuitivas, por exemplo Mapa do paro , Onde van os meus impostos? ou Goberno orzamentos municipais .
Ademais destes conxuntos de datos, o top 10 compleméntano unha serie de datasets que poderiamos encadrar en dúas categorías:
-
Aqueles conxuntos de datos que resolven dúbidas cotiás dos cidadáns, como o Servizo de consulta de numeración móbil CNMC , que permite coñecer o operador actual ao que pertence un determinado número de móbil, quioscos do ONCE , que indican o emprazamento dos distintos espazos de venda de cupóns, ou o prezo do carburante nas gasolineiras españolas.
-
Aqueles conxuntos de datos que responden a necesidades de colectivos profesionais concretos. Estes datasets son os máis habituais á hora de reutilizar a información para xerar aplicacións profesionais. É o caso do Sistema de Información Xeográfica de Parcelas agrícolas de Castela-A Mancha (SIGPAC) , que permitiu crear aplicacións para analizar como evoluciona unha explotación agrícola. Tamén se encadran nesta categoría o censo de a Flota Pesquera Operativa , CartoCiudad – de gran utilidade para o sector transporte- ou o Boletín Oficial do Rexistro mercantil (BORME), onde se publican os diversos actos xurídicos que afectan as sociedades.
Todos estes dataset actualízanse de maneira periódica, grazas á implicación dos distintos organismos encargados da súa publicación, que velan pola súa calidade.
En definitiva, o top 10 de conxuntos de datos inclúe temáticas moi diversas aínda que se podería dicir que os sectores de actividade que máis interese espertan entre os reutilizadores son a economía e a política, seguido de actividades como a agricultura, a pesca ou o transporte. Todos estes conxuntos de datos buscan axudar aos cidadáns a coñecer mellor a súa contorna, para que poidan tomar decisións e actuar en consecuencia.