Publicada guía sobre como facer e avaliar apps accesibles

• Escoitar

15 decembro 2017

Utilizando esta guía será posible xerar aplicacións móbiles nativas accesibles para os principais sistemas operativos do mercado (Android, iOS e/ou Windows), así como avaliar o nivel de accesibilidade das mesmas.

Esta guía está enfocada para ser de utilidade a profesionais de diversos perfís, xa sexa desenvolvedores, profesionais dedicados á avaliación, editores de contido ou, en xeral, a calquera persoa dedicado á consecución dos obxectivos de accesibilidade dunha app móbil.

El 2 de diciembre de 2016 se publicó en el Boletín oficial de la Unión Europea la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 26 de octubre de 2016, sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones para dispositivos móviles de los organismos del sector público(Abre en nova xanela) . Esta directiva establece os condicionantes, con respecto á súa accesibilidade, que deberán cumprir todos os sitios web e aplicacións móbiles do sector público: estatal, rexional, local, universitario, etc. incluíndo tamén entes como centros sanitarios e educativos, bibliotecas, tribunais, etc.

Deste xeito, aos requisitos de accesibilidade para os portais públicos, que xa viñan aplicando en España desde o Real Decreto 1494/2007, incorpóranse os requisitos de accesibilidade ás aplicacións móbiles do sector público de modo que todas elas (antigas ou novas) deberán ser accesibles a partir do 23 de xuño de 2021.

O momento de inicio de aplicación parece afastado, con todo, terá efecto con carácter inmediato non contemplando ningunha cláusula de excepción ou período de transición para aquelas aplicacións desenvolvidas antes desa data. Por tanto, para non ter que acometer posteriores recodificaciones das aplicacións móbiles, recoméndase empezar a aplicar, canto antes, os criterios de accesibilidade.

En este contexto, teniendo en cuenta los requisitos ya definidos en la EN 301 549, se ha confeccionado el presente documento para ayudar a los desarrolladores/evaluadores de aplicaciones móviles (apps) en materia de accesibilidad. Esta guía es de utilidad tanto para el sector público como para todo el sector empresarial que trabaja para las administraciones públicas.

Acompañando a la guía se han preparado ejemplos prácticos de una aplicación móvil accesible corrigiendo posibles errores.

Todos os materiais atópanse dispoñibles na nova sección sobre  accesibilidade de aplicacións móbiles (apps).

La “Guía de accesibilidad de aplicaciones móviles (apps)” surge como resultado de la colaboración de la Universidad de Alcalá (UAH), ILUNION, el IMSERSO-CEAPAT y el Observatorio de Accesibilidad del Ministerio de Hacienda y Función Pública. Además, se ha contado con el apoyo de la Red ESVI-AL de Cooperación sobre Accesibilidad en la Educación y Sociedad Virtual y de la Comunidad de Madrid.

• Accesibilidade