accesskey_mod_content

Publicada no BOE a Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de Firma e Selo Electrónicos e de Certificados da Administración

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

04 novembro 2016

Esta nova norma técnica de interoperabilidade substitúe á anterior de Política de firma electrónica e de certificados da Administración e está aliñada co Regulamento europeo de identidade electrónica e servizos de confianza.

A Norma Técnica de Interoperabilidade de de Política de Firma e Selo Electrónicos e de Certificados da Administración establece o conxunto de criterios para o desenvolvemento ou adopción de políticas de firma e selo electrónicos baseada en certificados por parte das Administracións públicas. Para iso, define o contido dunha política de firma electrónica e selo electrónico baseados en certificados, especificando as características das regras comúns, como formatos, uso de algoritmos, creación e validación de firma para documentos electrónicos, así como das regras de confianza en certificados electrónicos, selos de tempo e firmas lonxevas.

As condicións establecidas nesta norma perseguen establecer un marco para a definición de políticas de firma e selo electrónicos baseada en certificados aliñada con actos europeos como Decisión de Execución (UE) 2015/1506 da Comisión do 8 de setembro de 2015 pola que se establecen as especificacións relativas aos formatos das firmas electrónicas avanzadas e os selos avanzados que deben recoñecer os organismos do sector público de conformidade cos artigos 27, apartado 5, e 37, apartado 5, do Regulamento (UE) non 910/2014 do Parlamento Europeo e do Consello , relativo á identificación electrónica e os servizos de confianza para as transaccións electrónicas no mercado interior, compatible á súa vez con sistemas de firma electrónica xa implantados. 

O Real Decreto 4/2010 , do 8 de xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Interoperabilidade no ámbito da Administración Electrónica establece, na súa disposición adicional primeira, o desenvolvemento da serie de Normas Técnicas de Interoperabilidade que son de obrigado cumprimento por parte das Administracións públicas.

As Normas Técnicas de Interoperabilidade desenvolven aspectos concretos de diversas cuestións, tales como: documento electrónico, dixitalización, expediente electrónico, copiado auténtico e conversión, política de firma e selo, estándares, intermediación de datos, modelos de datos, xestión de documentos electrónicos, conexión á rede de comunicacións das Administracións públicas españolas, modelo de datos para o intercambio de asentos rexistrais e reutilización da información do sector público; todos eles necesarios para asegurar os aspectos máis prácticos e operativos da interoperabilidade entre as Administracións públicas e co cidadán.

Máis información sobre Esquema Nacional de Interoperabilidade .

  • Identidade e Firma electrónica
  • Interoperabilidade e Normalización