Acordo a nivel europeo para a aprobación da directiva de accesibilidade dos sitios web e aplicacións móbiles do sector público

• Escoitar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

06 maio 2016

O Consello Europeo e o Parlamento Europeo han logrado alcanzar un acordo despois dunha longa negociación. A Comisión Europea tamén se mostra satisfeita polo acordo.  Este acordo, suxeito aínda á aprobación formal en todos os ámbitos, permitirá establecer a nivel europeo uns requisitos de accesibilidade mínimos para os portais e as aplicacións móbiles do sector público.

Os negociadores do Parlamento Europeo, o Consello e a Comisión aprobaron o 3 de maio as primeiras normas a nivel da UE para aumentar a accesibilidade dos sitios web e as aplicacións móbiles dos organismos do sector público, especialmente para as persoas cegas, xordas ou con dificultades auditivas.

Internet converteuse nun medio esencial para acceder ou permitir o acceso a información e servizos. Por iso, é máis necesario que nunca garantir que todo o mundo poida comprender e manexar sitios web e aplicacións móbiles, así como interactuar adecuadamente cos mesmos.

Na UE existen un oitenta millóns de persoas con algún tipo de discapacidade. A medida que envelleza a súa poboación, a cifra aumentará ata alcanzar os 120 millóns en 2020. É preciso establecer un enfoque común que garanta a accesibilidade á rede, o que contribuiría á consecución dunha sociedade dixital integradora e ao despregamento dos efectos benéficos do Mercado único dixital(Abre en nova xanela) en beneficio de todos os cidadáns europeos.

A Directiva cubrirá todos os sitios web e aplicacións móbiles do sector público, desde os das administracións, tribunais e servizos de policía aos dos hospitais, universidades e bibliotecas públicas, e fará que sexan accesibles a todos os cidadáns, en particular aos cegos, os xordos ou as persoas con dificultades auditivas, visuais ou funcionais.

O texto acordado da Directiva:

• Cobre todos os sitios web, os seus contidos e as aplicacións móbiles dos organismos do sector público, cun escaso número de excepcións (como os organismos de radiodifusión e o streaming en vivo).
  • Tamén cobre as extranets e intranets que se puliquen  ou se renoven substancialmente despois da entrada en vigor da directiva.
  • Exclúense algúns tipos de contidos antigos (documentos ofimáticos, multimedia,arquivos) a condición de que non se necesiten actualmente en procedementos administrativos. Ademais contempla un mecanismo de solicitude baixo demanda en caso de contidos non accesibles.
  • Establece un mecanismo de feedback para notificar problemas existentes pudiendo escalarlo en caso de no ser atendido.
  • Require un seguimento e unha presentación de informes por parte dos Estados membros acerca da accesibilidade destes sitios web e aplicacións móbiles. Os informes deben presentarse á Comisión e ser obxecto de publicación.
  • Esixe aos estados membros a designación dos organismos encargados de defender o cumprimento desta directiva e realizar as tarefas de monitorización e reporte.
  • Referencia as normas técnicas de aplicación en liña con UNE-EN 301 549. En contorna web isto tradúcese en WCAG 2.0 (ou o seu equivalente en ámbito español UNE 139803:2012). Estas normas será necesario complementalas cunhas CTS (common technical specifications) para cubrir ao completo o campo das aplicacións móbiles.

Próximos pasos

Tras o acordo político provisional alcanzado a noite do 3 de maio (no «triálogo» de negociación entre o Parlamento Europeo, o Consello e a Comisión), o texto deberá ser formalmente aprobado polo Parlamento Europeo e polo Consello a través do COREPER (Council Committee of Permanent Representatives). A seguir publicarase no Diario Oficial(Abre en nova xanela) y entrará en vigor de forma oficial. Los Estados miembros dispondrán de veintiún meses para transponer el texto en su legislación nacional.

As normas establecidas entrarán en vigor para os portais novos 12 meses despois da trasposición, para o resto de portais 24 meses despois da trasposición e para as aplicacións móbiles 33 meses despois da trasposición

Contexto

En decembro de 2012, a Comisión Europea presentou unha proposta de Directiva(Abre en nova xanela) sobre a accesibilidade dos sitios web dos organismos do sector público.

En febreiro de 2014 o Parlamento Europeo aprobou o seu posicionamento de primeira lectura respecto diso.

O artigo 9 da Convención das Nacións Unidas sobre os dereitos das persoas con discapacidade(Abre en nova xanela) obriga aos Estados membros e a UE a tomar as medidas necesarias para garantir o acceso en condicións de igualdade das persoas con discapacidade a, entre outras cousas, as tecnoloxías da información e a comunicación, incluído Internet.

A Estratexia Europea sobre discapacidade 2010-2020(Abre en nova xanela) toma o seu punto de partida na Convención das Nacións Unidas e contén medidas nunha serie de áreas prioritarias, entre elas a accesibilidade á rede, co obxectivo de «garantir a accesibilidade aos bens e servizos, en especial os servizos públicos e os dispositivos de apoio para as persoas con discapacidade».

En decembro de 2015, a Comisión Europea ha presentado unha proposta para unha nova directiva, " European Accessibility Act(Abre en nova xanela) "  para cubrir un conxunto de bens e servizos como (banca, transporte, PCs, teléfonos, etc.)

• Accesibilidade