Segundo a visión formulada no Plan: “En 2020, as administracións públicas e as institucións públicas da Unión Europea deben ser abertas, eficaces e integradoras, proporcionando servizos públicos dixitais a todos os cidadáns e empresas da UE que sexan personalizados, transfronteirizos, servizos fáciles de usar, e de extremo a extremo. Úsanse enfoques innovadores para deseñar e ofrecer mellores servizos adecuados ás necesidades e demandas dos cidadáns e as empresas. As administracións públicas utilizan as oportunidades que ofrece a nova contorna dixital para facilitar a súa interacción coas partes interesadas e entre elas.”
As iniciativas que se lancen ao amparo do Plan cinguiranse aos seguintes 7 principios:
- Dixital por defecto: as administracións públicas ofrecerán servizos dixitais (incluíndo a información legible de forma automatizada) como opción preferida (aínda que mantendo outras canles para quen están desconectados ben por elección ou ben por necesidade). Ademais, os servizos públicos deberanse prestar a través dun único punto de contacto ou dun portelo único e a través de diferentes canles.
- Principio de só unha vez: garantirase que os cidadáns e as empresas fornecen a mesma información só unha vez ás administracións públicas. As oficinas da administración pública adoptarán medidas para a reutilización interna destes datos, de acordo con o permitido e co debido respecto das normas de protección de datos, co fin de evitar que recaian cargas adicionais sobre os cidadáns e as empresas.
- Inclusión e accesibilidade: as administracións públicas deseñarán servizos públicos dixitais que sexan inclusivos de forma predeterminada e adaptados ás diferentes necesidades, tales como as das persoas maiores e das persoas con discapacidades.
- Apertura e transparencia: as administracións públicas compartirán información e datos e permitir que os cidadáns e as empresas poidan ter control de acceso e rectificación dos seus propios datos; permitirán aos usuarios controlar os procesos administrativos que os involucran; comprometeranse e abrirán ás partes interesadas (tales como empresas, investigadores e organizacións sen ánimo de lucro) no deseño e a prestación de servizos.
- Transfronterizo de forma predeterminada: as administracións públicas despregarán os servizos públicos dixitais pertinentes dispoñibles a través das fronteiras e evitarán que se produza unha maior fragmentación, facilitando así a mobilidade dentro do Mercado Único.
- Interoperabilidade de forma predeterminada: os servizos públicos deseñaranse para funcionar sen problemas no Mercado Interior e través dos silos organizacionales, baseándose na libre circulación de datos e de servizos dixitais na Unión Europea.
- Confianza e Seguridade: todas as iniciativas irán máis aló do mero cumprimento do marco xurídico sobre a protección de datos persoais e a privacidade e seguridade de TI, mediante a integración destes elementos na fase de deseño. Estas son condicións previas importantes para aumentar a confianza e a asimilación dos servizos dixitais.
Apúntase, ademais, que a elección por parte das administracións públicas dos sistemas e tecnoloxías, sexan distribuídos ou centralizados, será de acordo con as súas necesidades, pero respectando plenamente os requisitos de interoperabilidade acordados.
O Plan, dentro do marco estratéxico establecido pola Estratexia para un Mercado Dixital para Europa, establece 3 grandes prioridades de actuación e sinala 20 accións a emprender pola Comisión Europea para acelerar a implementación da lexislación existente e dos servizos públicos dixitais relacionados.