Dispoñibles para a súa consulta a Estratexia TIC e servizos compartidos

• Escoitar

05 outubro 2015

Fanse públicos para a súa difusión e consulta o Plan de Transformación Dixital da AGE e os documentos relacionados coa prestación de servizos compartidos.

O Consello de Ministros do pasado 2 de Outubro aprobou o Plan de Transformación Dixital da Administración Xeral do Estado (AGE) e os seus organismos públicos (Estratexia TIC 2015-2020).

O Plan de Transformación dixital da Administración Xeral do Estado  e os seus Organismos Públicos(Abre en nova xanela) , a Estratexia TIC, constitúe o marco estratéxico global para avanzar na transformación da Administración, establecendo os seus principios reitores, os obxectivos e as accións para alcanzalos, así como os fitos para o desenvolvemento gradual da Administración Dixital cun horizonte temporal ata 2020.

A estratexia TIC incorpora as recomendacións do OCDE para a elaboración de estratexias de Administración dixital e aliméntase da estreita relación cos actos, políticas e servizos da Unión Europea aliñándose coa axenda dixital para España  (Abre en nova xanela) e a nova estratexia da Comisión Europea para o Mercado Único Dixital(Abre en nova xanela) . Así mesmo, é un claro instrumento para a aplicación das novas leis  39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas(Abre en nova xanela)   e 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público(Abre en nova xanela) .

La Estrategia TIC configura además el marco estratégico global dentro del cual deberán incardinarse los planes de acción sectoriales que los Ministerios deberán elaborar para promover la transformación digital en su ámbito de competencia, junto con la Dirección TIC.

A construción da Estratexia TIC foi impulsada desde Dirección de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións - DTIC  desde finais do ano 2014 tras a aprobación do Real Decreto 806/2014 sobre organización e instrumentos operativos das tecnoloxías da información e as comunicacións na Administración Xeral do Estado e os seus Organismos Públicos.. A súa xestación foi un proceso colaborativo no que participaron desde os diferentes departamentos da AGE a través dos órganos de gobernación   que se crean polo Real Decreto citado.

A estratexia TIC foi presentada na Comisión de Estratexia TIC – CETIC  o 15 de Setembro de 2015. Nesta reunión, na que participaron representantes de todos os ministerios ao máis alto nivel de responsabilidade, aprobouse a elevación a Consello de Ministros da aprobación da Estratexia TIC de modo que foi finalmente aprobada no Consello de Ministros do 2 de outubro de 2015.

Un dos alicerces da Estratexia TIC constitúeo a aposta por un novo modelo de prestación de servizos máis racional, articulado ao redor da idea de servizos compartidos, de carácter obrigatorio e sustitutivo dos anteriormente existentes, salvo singulares excepcións, e á idea de infraestruturas comúns no ámbito das tecnoloxías da Información e as Comunicacións. Esta figura, os servizos compartidos, creada polo Real Decreto 806/2014, do 19 de setembro, é un dos instrumentos operativos fundamentais da nova gobernación TIC e encádrase dentro do obxectivo estratéxico 3 da Estratexia “Maior eficiencia na prestación dos servizos TIC”, concretamente a liña de acción 6 “Prover de maneira compartida servizos comúns”

Por estas razóns, na súa reunión do 15 de Setembro a CETIC aprobou dous documentos crave para iniciar a prestación dos servizos compartidos. Trátase do Marco regulador para a declaración de servizos compartidos(Abre en nova xanela)  e a primeira declaración de 14 servizos compartidos(Abre en nova xanela) .

• Servizo unificado de telecomunicacións
  • Servizo de seguridade xestionada
  • Servizo de aloxamento de infraestruturas TIC
  • Servizo de nube híbrida (Nube SARA)
  • Servizo de correo electrónico unificado
  • Servizo multicanle de atención ao cidadán
  • Servizo de xestión do rexistro
  • Servizo de xestión de notificacións
  • Servizo de xestión de nómina
  • Servizo integrado de xestión de persoal
  • Servizo común de xestión económico-orzamentaria
  • Servizo común de xeración e validación de firmas electrónicas
  • Servizo de xestión de expediente e documento electrónico
  • Servizo de xestión de arquivo electrónico

En definitiva, a Estratexia TIC aprobada, xunto co novo modelo de servizos compartidos é un punto de inflexión na xestión do TIC na Administración Xeral do estado consolidando os avances realizados e sentando as bases para o progreso futuro da Administración, unha transformación que xere melloras de eficacia, eficiencia, aforros e transparencia cuantitativa e cualitativamente significativas.

• Servizos electrónicos
  • Cooperación interadministrativa