Mediante A Decisión (UE) 2015/2240 do Parlamento Europeo e do Consello do 25 de novembro de 2015 pola que se establece un programa relativo ás solucións de interoperabilidade e os marcos comúns para as administracións públicas, as empresas e os cidadáns europeos (programa ISA2) como medio de modernización do sector público a Comisión persegue continuar o esforzo do Programa ISA (Solucións de interoperabilidade para as administracións públicas europeas) estendendo a proxección aos cidadáns e as empresas.
ISA2 segue a senda do camiño percorrido polos programas anteriores IDA, IDABC e ISA para apoiar a cooperación entre administracións públicas ao servizo de actos e políticas comunitarias, sobre a base dun uso eficaz e eficiente das tecnoloxías da información para o establecemento de servizos públicos transfronteirizos, contribuíndo a eliminar barreiras ás interaccións transfronteirizas por motivo de falta de interoperabilidade e de solucións comúns, segundo explícase en detalle en ‘ Os servizos públicos europeos de Administración electrónica’.
Os obxectivos do programa ISA2 son os seguintes:
- desenvolver, manter e promover un enfoque holístico cara á interoperabilidade na Unión para eliminar a fragmentación no panorama da interoperabilidade na Unión;
- facilitar unha interacción electrónica transfronteiriza ou intersectorial eficiente e eficaz tanto entre as administracións públicas europeas como entre elas e as empresas e os cidadáns, e contribuír ao desenvolvemento dunha administración electrónica máis eficaz, simplificada e orientada aos usuarios nos niveis nacional, rexional e local da administración pública;
- identificar, crear e explotar solucións de interoperabilidade que faciliten a execución das políticas e actividades da Unión;
- facilitar a reutilización das solucións de interoperabilidade por parte das administracións públicas europeas.
O programa ISA2 fomentará e promoverá o seguinte:
- a avaliación, mellora, explotación e reutilización de solucións de interoperabilidade transfronteiriza ou intersectorial xa existentes e de marcos comúns;
- o desenvolvemento, establecemento, consecución de madurez, explotación e reutilización de novas solucións de interoperabilidade transfronteiriza ou intersectorial e de marcos comúns;
- a avaliación das implicacións en materia de TIC da lexislación da Unión proposta ou xa adoptada;
- a detección de lagoas lexislativas, a escala da Unión e nacional, que dificulten a interoperabilidade transfronteiriza ou intersectorial entre as administracións públicas europeas;
- o desenvolvemento de mecanismos que permitan medir e cuantificar os beneficios das solucións de interoperabilidade, entre eles, as metodoloxías para a avaliación de aforros de custos;
- a cartografía e a análise do panorama xeral da interoperabilidade na Unión mediante o establecemento, o mantemento e a mellora da EIRA e a EIC en tanto que instrumentos para facilitar a reutilización das solucións de interoperabilidade dispoñibles e detectar os ámbitos nos que estas aínda non existen;
- o mantemento, actualización, promoción e avaliación da aplicación da EIS, o EIF e a EIRA;
- a avaliación, actualización e promoción das especificacións comúns e normas existentes e o desenvolvemento, establecemento e promoción de novas especificacións comúns e especificacións e normas abertas a través das plataformas de normalización da Unión e en cooperación coas organizacións de normalización europeas ou internacionais, se procede;
- o mantemento e a divulgación dunha plataforma que permita o acceso e a colaboración relativa ás mellores prácticas, que actúe como vector de concienciación e difusión das solucións dispoñibles, entre elas, os marcos en materia de protección e seguridade, e que axude a evitar a duplicación de esforzos, á vez que alente a reutilización de solucións e normas;
- a consecución da madurez nos novos servizos e ferramentas de interoperabilidade e o mantemento e a execución dos servizos e ferramentas de interoperabilidade existentes con carácter provisional;
- a identificación e o fomento das mellores prácticas para desenvolver orientacións co obxecto de coordinar iniciativas de interoperabilidade e animar e apoiar a comunidades que traballen sobre cuestións relevantes para o sector da interacción electrónica transfronteiriza ou intersectorial e entre os usuarios finais.
O logro da interoperabilidade entre as administracións está considerado na Unión Europea como un aspecto esencial para mellorar a eficiencia e a eficacia da prestación dos servizos. Adicionalmente, compartir e reutilizar as solucións de interoperabilidade xa existentes pode axudar a conter a multiplicación de custos. Este papel relevante da interoperabilidade vén recollido na Axenda Dixital para Europa , o estudo anual sobre o crecemento de 2013, as conclusións do consello de outubro de 2013 e a Estratexia para un Mercado Dixital para Europa , entre outros referentes.
ISA2 aliñarase con outras iniciativas comunitarias como o Programa CEF (ConnectingEuropeFacility)
O valor achegado por ISA2 materializarase a redución dos tempos de resposta na interacción entre administracións e cos cidadáns e as empresas; a identificación e a reutilización de solucións existentes para necesidades comúns; a automatización de transaccións transfronteirizas e entre sectores contribuíndo ao aforro de recursos e tempo.
A Decisión ISA2 e as súas accións derivadas son sinérgicas co esforzo da Administración en materia de interoperabilidade entre AA.PP. e cos cidadáns, esforzo que se plasma no desenvolvemento normativo derivado das leis 39/2015 do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e 40/2015 de Réxime Xurídico do Sector Público , que substitúen á Lei 30/1992 e á Lei 11/2007 , así como a través do Esquema Nacional de Interoperabilidade (Real Decreto 4/2010) , as súas normas técnicas e documentación de soporte.