accesskey_mod_content

9ª mesurament comparatiu de Serveis d'Administració Electrònica en la Unió Europea.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

15 desembre 2010

Resultats preliminars de la 9ª mesurament comparatiu de Serveis d'Administració Electrònica en la Unió Europea.

S'han fet públics durant la Conferència d'Administració Electrònica “Lift-off to Open Government” celebrada en Bruselas entre los días 15 y 16 de diciembre de 2010, los resultados preliminares de la 9ª medición comparativa de Servicios de Administración Electrónica en la Unión Europea. La medición ha sido realizada por Cap Gemini e IDC bajo contrato con la Comisión Europea. Si la perspectiva global de la Administración Electrónica proporcionada por la evaluación de Naciones Unidas a comienzo de año reconocía el liderazgo de España en este campo, el análisis puntual de un grupo de servicios realizado por la Comisión Europea confirma este avance.

S'han avaluat la disponibilitat i sofisticació de la cistella de 20 Serveis Bàsics acordat pels Estats Membres, els seus portals nacionals i una avaluació en profunditat de les Compres Públiques Electròniques. D'igual manera, i per primera vegada, s'ha avaluat com les Administracions Públiques satisfan per mitjans electrònics dos esdeveniments vitals íntimament relacionats amb la recuperació econòmica: La creació d'empreses i l'atenció integral a l'aturat.

Els resultats preliminars han revelat una accentuació en la tendència cap a la saturació en el creixement dels indicadors sobre els serveis bàsics ja detectada en el mesurament realitzat en 2009. La mitja UE de disponibilitat de serveis ha avançat fins a un 82% i la sofisticació fins a un 90%. En el cas d'Espanya, l'avaluació de la implementació dels serveis bàsics ha registrat avanços tant en la seva disponibilitat com a sofisticació pròxima als 10 punts, situant-la per sobre de la mitjana comunitària amb un 95% i 98%, respectivament. Els avanços del nostre país han estat a causa de l'esforç col·lectiu de totes les Administracions Públiques espanyoles derivat de l'entrada en vigor de la Llei 11/2007, havent suposat aconseguir el vuitè lloc del rànquing d'Estats membres resultant de l'avaluació, la posició més alta aconseguida fins ara.

L'actual crisi econòmica obliga a les Administracions Públiques a atendre especialment a la cerca d'ocupació i la creació d'empreses. Conseqüentment, s'ha realitzat l'avaluació de la satisfacció integral d'aquests dos esdeveniments vitals a través del canal electrònic en cada Estat membre. En tots dos casos, el portal Xarxa Tr@baja i la Finestreta Única de la Directiva de Serveis, respectivament, s'han col·locat entre les pràctiques líders ressaltades per la Comissió Europea.

En lo referente a los resultados del indicador específico de las Compras Públicas a través del canal electrónico, han sido evaluadas la disponibilidad del servicio y la implementación de las fases previas a la adjudicación de un contrato y la fase de adjudicación. Tanto en la evaluación de la visibilidad del canal electrónico como de las características del mismo, España se sitúa en por encima del 80% y mas de 10 puntos por encima de la media comunitaria. Dado el carácter altamente descentralizado de la Compra Pública en España, es de resaltar que la Comisión Europea ha subrayado el avance en la visibilidad generalizada de la misma en nuestro país. A este respecto, resaltar la mención especial que el informe preliminar de la Comisión realiza de los ahorros generales para las Administraciones Públicas respectivas que han permitido alcanzar las plataformas de contratación electrónica de la Administración Pública vasca y la PECAP (consorcio al servicio de entidades locales de Cataluña).

Font: elaboració pròpia MPTyAP
enllaci