O plan Horizonte Europa 2025-2027 para a investigación e a innovación apontoa o camiño cara a un futuro dixital

• Escoitar

21 marzo 2024

A Comisión adoptou hoxe o segundo plan estratéxico para  Horizonte Europa  . O plan, anunciado en as  Xornadas emblemáticas de Investigación e Innovación  , establece tres orientacións estratéxicas clave para o financiamento da investigación e a innovación da UE durante o últimos tres anos do programa (2025-2027):

• Transición verde;
  • Transición dixital;
  • Unha Europa máis resiliente, competitiva, inclusiva e democrática.

Estas orientacións teñen como obxectivo abordar desafíos globais clave como o cambio climático, a perda de biodiversidade, a transición dixital e o envellecemento da poboación.

A autonomía estratéxica aberta e a garantía do papel de liderado de Europa no desenvolvemento e despregamento de tecnoloxías críticas son principios xerais que se aplican no tres orientacións estratéxicas clave.

O plan estratéxico eleva a ambición de Horizonte Europa en materia de biodiversidade e comprométese a dedicar o 10% do orzamento total de Horizonte Europa para 2025-2027 a temas relacionados coa biodiversidade. Este novo compromiso complementa os obxectivos existentes para o gasto climático (35% durante a vida de Horizonte Europa) e as principais actividades dixitais (13 mil millóns de euros durante o mesmo período).

O plan estratéxico identifica nove novas  asociacións europeas cofinanciadas e coprogramadas  : Brain Health, Bosques e silvicultura para un futuro sustentable, Materiais innovadores para a UE, Materias primas para a transición verde e dixital, Patrimonio cultural resiliente, Transformacións sociais e resiliencia, Enerxía solar fotovoltaica, téxtiles do futuro e mundos virtuais.

O plan estratéxico tamén proporciona unha visión xeral dos logros de as  misións da UE  durante os seus primeiros anos. Como novidade, o plan estratéxico introduce a Nova Instalación Bauhaus Europea (NEB).  A Nova Bauhaus Europea  é un movemento pioneiro que reúne a cidadáns, municipios, expertos, empresas, universidades e institucións para reinventar e lograr conxuntamente unha vida sustentable e inclusiva en Europa e máis aló. Dada a natureza transversal do NEB e do seu contido de I+i, o NEB implementarase como unha cuestión transversal nos programas de traballo de Horizonte Europa para 2025-2027. Este compoñente de I+i complementarase cun compoñente de implementación que se implementará a través de sinerxias con outros programas da UE. En conxunto, estes dous compoñentes denominaranse "Mecanismo NEB".

O plan aborda unha serie de cuestións específicas, como o equilibrio entre investigación e innovación e a integración das ciencias sociais e as humanidades. En canto ao primeiro, o plan estratéxico comprométese a proporcionar un apoio equilibrado a actividades con distintos niveis de madurez e preparación tecnolóxica, que van desde a xeración de coñecementos e a investigación nas súas primeiras etapas ata a innovación, pasando polas actividades de demostración e primeiro despregamento, como no caso dos modelos. rexións, laboratorios viventes e faros. Tamén se compromete a fortalecer os proxectos de investigación colaborativa con baixos niveis de preparación tecnolóxica e niveis de madurez baixo o Pilar II.

A integración efectiva das ciencias sociais e as humanidades en todos os grupos, incluídas todas as misións e asociacións, é un principio crave do programa. Isto reflíctese sinalando temas específicos e solicitando unha avaliación do seu impacto social. As ciencias sociais e as humanidades integraranse nos proxectos relevantes, desde a súa redacción ata a súa selección e avaliación.

Próximos pasos

As orientacións estratéxicas clave son os principios reitores de Horizonte Europa e implementaranse a través dos programas de traballo. Os programas de traballo establecen as oportunidades de financiamento para actividades de investigación e innovación a través de convocatorias temáticas e temas.

El programa de trabajo principal de Horizonte Europa para 2025 se desarrollará siguiendo las orientaciones del plan estratégico recientemente adoptado. En abril de 2024, la Comisión lanzará una oportunidad de comentarios sobre el Programa de Trabajo 2025 abierta a todas las partes interesadas.

Fondo

O plan estratéxico de Horizonte Europa para 2025-2027 baséase en unha  análise exhaustiva  realizado polos servizos da Comisión, incluído unha análise das lagoas sobre os temas que faltan e as posibles lagoas dentro das áreas de intervención previstas na base xurídica de Horizonte Europa. O plan estratéxico foi cocreado polos servizos da Comisión e codiseñado co Parlamento Europeo, os Estados membros e os países asociados, así como con máis de 2.000 partes interesadas e cidadáns que contribuíron en diversas etapas do proceso de planificación estratéxica de Horizonte Europa, como como a  maior consulta pública xamais realizada  sobre os Programas Marco Europeos de Investigación e Innovación.

Para máis información

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Infraestruturas e servizos comúns