accesskey_mod_content

A Comisión pon en marcha un paquete de innovación en materia de IA para apoiar a pemes e empresas emerxentes de IA

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

25 xaneiro 2024

Isto é consecuencia de o acordo político alcanzado en decembro de 2023 sobre a Lei de IA da UE, a primeira lei global mundial sobre intelixencia artificial, que apoiará o desenvolvemento, o despregamento e a adopción dunha IA fiable na UE.

A Comisión puxo en marcha hoxe un paquete de medidas para apoiar ás empresas emerxentes e ás pemes europeas no desenvolvemento dunha intelixencia artificial (IA) fiable que respecte os valores e normas da UE. Isto é consecuencia de o  acordo político(Abre en nova xanela)  alcanzado en decembro de 2023 sobre a Lei de IA da UE, a primeira lei global mundial sobre intelixencia artificial, que apoiará o desenvolvemento, o despregamento e a adopción dunha IA fiable na UE.

No seu  discurso sobre o estado da Unión(Abre en nova xanela)  de 2023, a presidenta Von der Leyen anunciou unha nova iniciativa para pór os supercomputadores de Europa a disposición de empresas emerxentes europeas innovadoras de IA para formar os seus modelos de IA fiables. Como primeiro paso, a Comisión puxo en marcha en novembro de 2023 o  gran reto da IA,(Abre en nova xanela)  un premio que ofrece apoio financeiro ás empresas emerxentes de IA e acceso á supercomputación. O paquete de hoxe pon en práctica este compromiso a través dunha ampla gama de medidas para apoiar as empresas emerxentes de IA e a innovación, incluída unha proposta para proporcionar un acceso privilexiado aos supercomputadores ás empresas emerxentes de IA e á comunidade de innovación en xeral. Contén:

  • Unha modificación de o Regulamento EuroHPC para crear fábricas de IA, un novo alicerce para as actividades de a  Empresa Común(Abre en nova xanela)  de supercomputadores da UE. Isto inclúe:
  1. Adquisición, mellora e funcionamento de supercomputadores dedicados á IA para permitir a aprendizaxe automática rápido e a formación de grandes modelos de IA de uso xeral (GPAI);
  2. Facilitar o acceso aos supercomputadores dedicados á IA, contribuíndo a ampliar o uso da IA a un gran número de usuarios públicos e privados, incluídas as empresas emerxentes e as pemes; 
  3. Ofrecer un portelo único para as empresas emerxentes e os innovadores, apoiar o ecosistema de empresas emerxentes e investigadoras de IA no desenvolvemento algorítmico, probar a avaliación e a validación de modelos de IA a gran escala, proporcionar instalacións de programación adaptadas aos supercomputadores e outros servizos facilitadores da IA;
  4. Permitir o desenvolvemento dunha variedade de aplicacións emerxentes de IA baseadas en modelos de IA de finalidade xeral.
  • Unha decisión de crear unha oficina de IA no seo da Comisión, que garantirá o desenvolvemento e a coordinación da política de IA a escala europea, e supervisará a aplicación e o cumprimento da próxima  Lei de IA(Abre en nova xanela) .
  • Unha Comunicación de a UE sobre a posta en marcha e a innovación da IAna que se esbozan actividades crave adicionais:
  1. Apoio financeiro da Comisión a través de  Horizonte Europa(Abre en nova xanela)  e o  programa Europa Digital(Abre en nova xanela)  dedicado á IA generativa. Este paquete xerará un investimento público e privado adicional global de ao redor de 4 000 millóns EUR ata 2027;
  2. Iniciativas de acompañamento para reforzar a reserva generativa de talento en IA da UE a través de actividades de educación, formación, capacitación e reciclaxe profesional;
  3. Seguir fomentando os investimentos públicos e privados en empresas emerxentes e en expansión de IA, en particular mediante o capital risco ou o apoio ao capital (tamén a través de novas iniciativas de o  programa acelerador do Consello Europeo(Abre en nova xanela)  de Innovación e  InvestEU(Abre en nova xanela) );
  4. A aceleración de o desenvolvemento e a implantación de espazoscomúns europeos de datos, postos a disposición da comunidade da IA, para quen os datos son un recurso crave para adestrar e mellorar os seus modelos. Tamén se publicou hoxe un novo documento de  traballo dos servizos da Comisión sobre espazos comúns europeos de datos(Abre en nova xanela) , no que se presenta a situación máis recente;
  5. iniciativa «GenAI4EU», cuxo obxectivo é apoiar o desenvolvemento de casos de uso novos e aplicacións emerxentes nos 14 ecosistemas industriais de Europa, así como no sector público. Os ámbitos de aplicación inclúen a robótica, a saúde, a biotecnoloxía, a fabricación, a mobilidade, o clima e os mundos virtuais.

A Comisión tamén está a crear, cunha serie de Estados membros, dous Consorcios Europeos de Infraestruturas Dixitais (EDIC):

  1. Alianza para as Tecnoloxías Lingüísticas (ALT-EDIC) ten por obxecto desenvolver unha infraestrutura europea común en tecnoloxías lingüísticas para facer fronte á escaseza de datos lingüísticos europeos para o adestramento de solucións de IA, así como defender a diversidade lingüística e a riqueza cultural de Europa. Isto apoiará o desenvolvemento de grandes modelos lingüísticos europeos.
  2. EDIC «CitiVERSE» aplicará ferramentas de IA de última xeración para desenvolver e mellorar os xemelgos dixitais locais para comunidades intelixentes, axudando ás cidades a simular e optimizar os procesos, desde a xestión do tráfico ata a xestión de residuos. 

AI@EC comunicación

A Comisión tamén adoptou hoxe unha  Comunicación(Abre en nova xanela)  na que se esboza o seu propio enfoque estratéxico para o uso da intelixencia artificial. Con esta visión estratéxica, a Comisión anticipa e prepara internamente a aplicación da Lei de IA da UE. Inclúe accións concretas sobre a maneira en que a Comisión creará capacidade institucional e operativa para garantir o desenvolvemento e o uso dunha IA fiable, segura e ética. A Comisión tamén se está preparando para apoiar ás administracións públicas da UE na súa propia adopción e uso da intelixencia artificial.

Etapas seguintes

O Parlamento Europeo e o Consello estudarán agora as emendas propostas pola Comisión a o  Regulamento polo que se crea a Empresa Común de Informática de Alto Rendemento Europea(Abre en nova xanela) .

A Oficina de IA crearase no seo da Comisión. A Oficina de IA aplicará a futura Lei de IA a escala da UE e supervisará as normas relativas aos modelos e sistemas de IA de uso xeral. Debe converterse nun órgano central de coordinación da política de IA a escala da UE e cooperar con outros departamentos da Comisión, organismos da UE, Estados membros e a comunidade de partes interesadas. Terá unha vocación internacional e promoverá o enfoque da UE con respecto á gobernación da IA e contribuirá ás actividades internacionais da UE en materia de IA. En termos máis xerais, a Oficina de IA debe desenvolver coñecementos e comprensión sobre a IA e fomentar a adopción e a innovación da IA. A decisión de crear a Oficina de IA entrará en vigor o 24 de xaneiro, e as operacións comezarán nos meses seguintes.

Os Estados membros crearán agora os Consorcios de Infraestruturas Dixitais Europeas ALT-EDIC e o EDIC CitiVERSE co apoio da Comisión. 

Antecedentes

A Comisión facilitou e intensificado durante anos a cooperación en materia de intelixencia artificial en toda a UE para impulsar a súa competitividade e garantir a confianza sobre a base dos valores da UE. O  Libro Branco da Comisión sobre a IA(Abre en nova xanela) , publicado en 2020, expón unha visión clara da IA en Europa: un ecosistema de excelencia e confianza. En abril de 2021, a Comisión  propuxo a Lei de IA da UE  e un novo  plan coordinado cos(Abre en nova xanela)  Estados membros para garantir a seguridade e os dereitos fundamentais das persoas e as empresas, reforzando ao mesmo tempo o investimento e a innovación en todos os países da UE. A Lei de IA da UE foi  acordada provisionalmente polos colegisladores en decembro de 2023(Abre en nova xanela)  e é a primeira lei global mundial sobre intelixencia artificial.

Para máis información

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Intelixencia Artificial e Blockchain