A pandemia do COVID 19 foi en boa medida o detonante dunha gran explosión de servizos dixitais, tanto prestados polo sector público como polo sector privado, cunha drástica redución dos servizos prestados de maneira presencial. Isto constituíu, por unha banda, unha gran oportunidade para a dixitalización da sociedade española, pero tamén supuxo a apertura de brechas no acceso a estes servizos. No debate vaise a tratar de propor unha resposta a esta situación, de modo que os cidadáns e empresas poidan beneficiarse da prestación de servizos de forma dixital, sen que iso comporte dificultades insuperables para determinados grupos á hora de acceder a estes servizos.
Poden mencionarse algunhas iniciativas recentes neste campo:
-
A adoptada no ámbito dos servizos bancarios co protocolo de actuación presentado polas entidades financeiras, no que se inclúe un decálogo de medidas que garanten a atención presencial e telefónica, a mellora do acceso a caixeiros, unha formación adecuada ás necesidades do colectivo de persoas maiores e un seguimento das medidas implantadas.
-
A nova versión da aplicación “A miña Carpeta Ciudadana”, lanzada a finais do pasado ano 2022, que inclúe unha aplicación móbil, un sitio web renovado e un asistente virtual. Estas ferramentas buscan simplificar a relación a través de internet e mellorar a interacción entre a administración e a cidadanía de forma accesible, proactiva e personalizada desde calquera dispositivo.
É neste contexto no que se sitúa o tema da xornada para cuxo desenvolvemento contamos con tres destacados expertos que achegarán diferentes visións ao tema:
-
A visión desde unha empresa tecnolóxica, con máis de 20 anos de historia de aplicación de o Customer Relationship Management (CRM).
-
A comprensión dos desafíos que comporta o uso dos servizos dixitais para persoas ou colectivos afectados pola denominada fenda dixital.
-
A experiencia dunha Administración española no deseño e desenvolvemento de servizos públicos dixitais.