accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Gestió d'Inventari Informàtic basat en OCS/GLPI

  • Fecha Puesta en Producció:

    29/01/2008

    Descripció Funcional

    Com la majoria de les aplicacions de gestió GLPI/OCS consistix en l'alta, modificació i baixa d'informació, però per a facilitar esta labor s'inclouen les següents funcionalitats:

    • Inventari automatitzat: permite la recogida de gran parte de la información de forma automática.
    • Cerques: la aplicación dispone de potentes búsquedas que permiten localizar registros pon numerosos criterios y combinaciones de éstos.
    • Gestió de connexions: es poden interconnectar els equips entre si de manera que es pot tindre d'una ullada els equips relacionats entre si, així com l'actualització d'informació comuna d'una manera senzilla.
    • Integració amb localitzacions: es pot personalitzar la ubicació dels equips per a la seua fàcil localització física.
    • Llicencies programari: a part del parc informàtic es poden gestionar les llicències de programari utilitzades i relacionar-les on l'els equips físics.
    • Dades de gestió econòmica: es pot incloure informació administrativa relacionada amb els equips com són expedients, provedores, dades de garantia, d'enviament, etc.

     A nivell d'administració també s'inclouen una sèrie de característiques d'utilitat com són:

    • Sistema de permisos: permet crear diferents perfils per a l'accés a les diferents opcions de l'aplicació
    • Gestió centralitzada o distribuïda:  es pot mantindre la informació de forma centralitzada o delegar part a cada seu el manteniment del seu propi inventari a través del sistema de permisos comentat anteriorment.
    • Autenticació local o via LDAP: l'autenticació es pot realitzar mitjançant usuaris locals o importar usuaris d'un directori LDAP de manera que no existisquen diferents identificadors d'usuari per a diferents aplicacions.
    • Gestió d'estats: permet la definició d'estats per a facilitar el seguiment de la vida útil dels equips.

    Altres utilitats interessants una mica al marge de la relació de equips com a tal són:

    • Reserves d'equipamento: hi ha una gestió de reserves d'equips per a controlar el material que és usat per diferents usuaris, com poden ser portàtils, canons per a presentacions, etc.
    • Base de coneixement: es pot incloure tot el tipus de documentació que es desitge en una base de coneixement de manera que es puga accedir facilmente a esta per a poder resoldre qualsevol dubte o necessitat.
    • Notificaciones i alertes: permet la configuració d'alertes i avisos per a notificar els finals de garantia i expiracions de contractes.

    Descripció Tècnica

    Solució:

    L'aplicació GLPI/OCS es basa en un desenvolupament de softwre lliure la finalitat del qual és poder ser utilitzada en un entorn Web, les característiques en què es basa aquest desenvolupament són:

    • MySql 4.1 o superior: base de dades de l'aplicació
    • Apatxe: servidor web amb SSL activat
    • C++++: l'agent de windows que remet la informació és un executable desenvolupat en este llenguatge.
    • Perl: es necessiten incloure mòduls desenvolupats en este llenguatge en el servidor apatxe. També és el llenguatge en què està desarrolado l'agent de linux.
    • PHP 4 o superior: per al desenvolupament de l'interfície d'usuari mostrat en HTML.
    • AJAX: per a l'agilitació de parts de l'interfície d'usuari.
    • CSS: com a fulles d'estil per a la presentació de l'interfície d'usuari.
    • HTTP: com a protocol de comunicació, també es pot utilitzar HPPTS.

    Si es vol automatitzar certs processos també és necessari programar un cron perquè estos siguen executats periòdicament

    Els sistemes operatius utilitzats són:

    • Linux Red Hat per al servidor Web i la base de dades.
    • Windows XP per als equips en sobretaula on s'instal·len els agents d'OCS.
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades