- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Situació de partida i origen de la iniciativa
Fins al 2003, hi havia mecanismes de comunicació per canal electrònic escassos i molt heterogenis entre algunes de les entitats que formen l'administració catalana. El
desencadenant de la posada en marxa d'este projecte va ser l'aprovació el 23 de juliol del 2001 en el Parlament de Catalunya del Pacte per a la promoció i el desenvolupament de la Societat de la Informació en les Administracions Públiques Catalanes, i el lideratge del Govern de la Generalitat que, a través de la Direcció general d'Administració Local, va iniciar en 2003 el projecte.
Objectius
Promoure i impulsar l'ús generalitzat dels mitjans electrònics en les relacions internes entre les Administracions catalanes com a mitjà de modernització, transformació i eficàcia, en línia amb:
- El Pacte per a la promoció i el desenvolupament de la Societat de la Informació en les Administracions Públiques Catalanes de 23 de juliol de 2001.
- La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Servicis Públics
- El Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i desenvolupament dels mitjans electrònics en l'Administració de la Generalitat
- La Llei 29/2010, del 3 d'agost, d'ús dels mitjans electrònics en el sector públic de Catalunya.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Canal únic per a les Administracions catalanes per a la tramitació interadministrativa.
- Evolució de la legislació facilitant la implantació de la tramitació electrònica.
- Agilitació dels tràmits i la burocràcia.
- Integració de la informació per al seu tractament posterior.
- Gestió del canvi en els procediments administratius.
- Limitacions de xarxa (connectivitat) en els punts més allunyats de l'orografia del terreny.
- Tractament de la informació por la existencia de los diversos Backoffice en los órganos receptores de datos a tratar.