Situació de partida i origen de la iniciativa
La iniciativa de desenvolupar la Passarel·la de Pagaments en Mobilitat sorgix per a donar resposta als nous escenaris en els quals l'Administració és la que es “desplaça” a prestar el servici.
El antecedent immediat de la Passarel·la de Pagaments Mòbil és l'aplicació web "La meua Pago On Line“ que respon al paradigma actual del ciutadà “acostant-se” a l'Administració, però que d'altra banda proporciona la infraestructura bàsica que fa possible noves aplicacions, en un entorn cada vegada més canviant en el qual la mobilitat juga un paper fonamental.
Objectius
- Invertir la direccionalidad de l'accés al servici, de manera que el ciutadà no haja d'acostar-se a les dependències de l'Administració per a realitzar tràmits.
- Simplificar el procés de tràmit i reduir els temps del mateix.
- Possibilitar el pagament amb dispositius mòbils en diferents situacions com seria el pagament de sancions en carretera i la tramitacions en ports.
- Obtindre experiència en la tramitació en mobilitat tant en les qüestions tecnològiques (dispositius, aplicacions, etc.) com en les organitzatives.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Entre les principals dificultats destaquen les diferències entre les plataformes mòbils que obliguen a un desenvolupament específic per a cadascuna; l'ocasional necessitat de reenginyeria del procediment per a fer possible la tramitació en mobilitat (in-situ); i la usabilitat per part dels ciutadans, que cal gestionar i preveure des del principi del projecte.
- Un aspecte clau en la implantació i desenvolupament de la Passarel·la i Aplicació ha sigut el model de gestió del propi Projecte seguint la filosofia de desenvolupament àgil de projectes.
- Com a recomanació, l'aplicació ha de ser senzilla i adequar el seu ús en pantalla tàctil, minimitzar la transferència de dades i la navegació i preveure situacions de "no connectivitat“, enfocar-se cap a l'usuari final i no "lligar-se" a cap tecnologia concreta i utilitzar estàndards oberts.