Acreditada la cinquena Entitat de Certificació de conformitat amb l'Esquema Nacional de Seguretat

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

27 agost 2018

Ja són cinc les empreses que han aconseguit aquesta acreditació i diverses les que estan en procés d'aconseguir-la. Poden sol·licitar-la aquelles entitats que complisquen amb l'esquema d'acreditació desenvolupat per l'ENAC en col·laboració amb el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública i el Centre Criptològic Nacional (CCN).

La comissió d'acreditació de ENAC ha decidit concedir l'acreditació a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, S.A. (APPLUS) com a reconeixement de la competència tècnica per a la certificació de conformitat amb el Esquema Nacional de Seguretat, ENS.

Tal com s'arreplega en el  Reial decret 3/2010, de 8 de gener(Obri en nova finestra) , i en la  Instrucció Tècnica de Seguretat de conformitat amb l'ENS(Obri en nova finestra)  és d'aplicació obligatòria en els sistemes d'informació de categoria Mitjana o Alta i voluntària en el cas dels sistemes d'informació de categoria Bàsica.

Esquema d'Acreditació

El esquema de acreditación de entidades que quieran certificar el cumplimento del ENS ha sido desarrollado por ENAC, en estrecha colaboración con el Ministerio de Política Territorial y Función Pública y el Centro Criptológico Nacional (CCN).

En el caso de sistemas clasificados con el grado de DIFUSIÓN LIMITADA (DL) o equivalente, una entidad debe estar acreditada por ENAC en el ámbito de aplicación del Esquema Nacional de Seguridad conforme a la norma UNE-EN ISO/IEC 17065:2012 para poder certificar el cumplimiento de requisitos STIC. Además, las entidades auditoras de seguridad deben disponer de Habilitación de Seguridad de Empresa (HSEM) en vigor.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Seguretat