Un dels pilars del Pla de Transformació digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismos Públicos, l'Estrategia TIC ho constituïx l'aposta per un nou model de prestació de servicis més racional, articulat entorn de/entorn de la idea de servicis compartits, de caràcter obligatori i substitutiu dels anteriorment existents, excepte singulars excepcions, i a la idea d'infraestructures comunes en l'àmbit de les tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
Per estes raons, la Comissió d'Estrategia TIC - CETIC va aprovar en la seua reunió del 15 de Setembre de 2015 el Marque Regulador de la Declaració de servicis compartits i va realitzar a més la primera declaració de servicis compartits .
En esta primera declaració s'han inclòs 14 servicis, alguns d'ells ja en funcionament i uns altres d'ells en procés de desenvolupament i implantació.
- Servici unificat de telecomunicacions
- Servici de seguretat gestionada
- Servici d'allotjament d'infraestructures TIC
- Servici de núvol híbrid (Núvol SARA)
- Servici de correu electrònic unificat
- Servici multicanal d'atenció al ciutadà
- Servici de gestió del registre
- Servici de gestió de notificacions
- Servici de gestió de nòmina
- Servici integrat de gestió de personal
- Servici comú de gestió econòmic-pressupostària
- Servici comú de generació i validació de firmes electròniques
- Servici de gestió d'expedient i document electrònic
- Servici de gestió d'arxiu electrònic