- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
L'aplicació web Canal de Denúncies permet el compliment, a les entitats adherides de l'Administració de l'Estat, de la Llei 2/2023 del 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
Esta llei suposa la transposició al dret espanyol de la Directiva (UE) 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell, relativa a la protecció de les persones que informen sobre infraccions penals i administratives greus o molt greus del Dret de la Unió. Entre altres qüestions, la Directiva obliga a comptar amb canals interns d'informació, així com amb canals externs amb la finalitat d'oferir als ciutadans una comunicació amb una autoritat pública especialitzada. S'exclouen de l'àmbit d'aplicació material de la llei els supòsits que es regixen per la seua normativa específica.
La preservació de la identitat de l'informant ha de ser garantida en tot moment. Per tant, la dada de la identitat de l'informant mai serà objecte del dret d'accés a dades personals i es limita la possibilitat de comunicació d'aquesta identitat només a l'autoritat judicial, el Ministeri Fiscal o l'autoritat administrativa competent exigint que, en tot cas, s'impedisca l'accés per tercers a la mateixa.
El sistema intern d'informació per a cada entitat consta de dos parts:
- Canal intern d'informació (Canal de denúncies):
- Permet alta i seguiment de les denúncies per part dels informants.
- Verbal (veu distorsionada) i/o escrit (formulari).
- Protecció de la identitat (no es guarda MSISDN ni direcció IP)
- Adjuntar documents (també en la fase de tramitació i resolució)
- Anònim o amb dades identificatives.
- Sistema de gestió i administració (back-office) permetrà la resolució/escalat dels diferents tipus de denúncia. Este mòdul permet tant l'administració del servici (entitats, canals, usuaris, etc) com la gestió interna per part de l'entitat de les denúncies rebudes.
- Rols (segons SIAGE): Administrador tècnic, Administrador d'entitat (opcional), Supergestor (opcional), Gestor.
- Gestió delegada.
- Gestió d'avisos i comunicacions.
- Buscador de denúncies
- Gestió de conflicte d'interessos