accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Canal Denuncies

  • Nomene Abreujat :
    cnldenuncias
    Resum :
    Canal de Denúncies és una aplicació en manera SaaS multi-entitat, que permet, a les entitats adherides de l'Administració de l'Estat, dotar-se d'un sistema intern d'informació propi que habilita el compliment a la Llei 2/2023. Oferix la funcionalitat necessària per a complir amb la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció:
    • Canal intern d'informació que permet l'alta i seguiment de denúncies per part dels informants.
    Es permeten denúncies escrites o verbals (veu distorsionada), així com denúncies anònimes o amb dades identificatives, en tot cas garantint la preservació de la identitat de l'informant.
    • Sistema de gestió i administració per al tractament de les denúncies a través de diferents rols i permetent (si es requerix) gestió delegada.
    Destinataris :
    AGE
    Organismos Responsables :
    Modo de Uso :
    Servici en xarxa per a usuari final
    Contacte :

    secretaria.sgsdg@digital.gob.es

    Tipus de Solució :
    Infraestructura o servici comú
    Estat de la Solució :
    Producció
    Àrea orgànica :
    Estatal
    Àrea tècnica :
    Gestió de recursos humans
    Àrea funcional :
    Govern i Sector Público
    Llicència :
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat :
    Semàntic

    Descripció

    L'aplicació web Canal de Denúncies permet el compliment, a les entitats adherides de l'Administració de l'Estat, de la Llei 2/2023 del 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.

    Esta llei suposa la transposició al dret espanyol de la Directiva (UE) 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell, relativa a la protecció de les persones que informen sobre infraccions penals i administratives greus o molt greus del Dret de la Unió. Entre altres qüestions, la Directiva obliga a comptar amb canals interns d'informació, així com amb canals externs amb la finalitat d'oferir als ciutadans una comunicació amb una autoritat pública especialitzada. S'exclouen de l'àmbit d'aplicació material de la llei els supòsits que es regixen per la seua normativa específica.

    La preservació de la identitat de l'informant ha de ser garantida en tot moment. Per tant, la dada de la identitat de l'informant mai serà objecte del dret d'accés a dades personals i es limita la possibilitat de comunicació d'aquesta identitat només a l'autoritat judicial, el Ministeri Fiscal o l'autoritat administrativa competent exigint que, en tot cas, s'impedisca l'accés per tercers a la mateixa.

    El sistema intern d'informació per a cada entitat consta de dos parts:

    • Canal intern d'informació (Canal de denúncies):
      • Permet alta i seguiment de les denúncies per part dels informants.
      • Verbal (veu distorsionada) i/o escrit (formulari).
      • Protecció de la identitat (no es guarda MSISDN ni direcció IP)
      • Adjuntar documents (també en la fase de tramitació i resolució)
      • Anònim o amb dades identificatives.
    • Sistema de gestió i administració (back-office) permetrà la resolució/escalat dels diferents tipus de denúncia. Este mòdul permet tant l'administració del servici (entitats, canals, usuaris, etc) com la gestió interna per part de l'entitat de les denúncies rebudes.
      • Rols (segons SIAGE): Administrador tècnic, Administrador d'entitat (opcional), Supergestor (opcional), Gestor.
      • Gestió delegada.
      • Gestió d'avisos i comunicacions.
      • Buscador de denúncies
      • Gestió de conflicte d'interessos

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.