L'Article 9 de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat (Reial decret 4/2010) estipula que les Administracions públiques:
“…mantindran una relació actualitzada dels seus òrgans administratius i oficines de registre i atenció al ciutadà, i les seues relacions entre ells. Aquests òrgans i oficines es codificaran de forma unívoca i esta codificació es difondrà entre les Administracions públiques.”
Afig a més que:
“Cada Administració pública regularà la forma de creació i manteniment d'este Inventari, que s'enllaçarà i interoperarà amb l'Inventari de l'Administració General de l'Estat en les condicions que es determinen per les dos parts i en el marc del previst en el present reial decret; si escau, les Administracions públiques podran fer ús del citat Inventari centralitzat per a la creació i manteniment dels seus propis inventaris”.
La Subdirecció General d'Impuls de l'Administració Digital i Servicis al Ciutadà, amb la finalitat de donar resposta als requisits de l'ENI, posa en marxa el “Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines”, d'ara endavant DIRECTORI COMÚ, per a proporcionar un Inventari unificat i comú a tota l'Administració, que inclourà la relació de les unitats orgàniques i les seues oficines associades, i facilitarà el manteniment distribuït i corresponsable de la informació.