Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Plataforma de tramitació i notificació telemàtica

  • Nomene Abreujat:
    SISTRA
    Resumixen:
    Proveir a les AAPP d'un sistema que permeta als ciutadans la presentació telemàtica de documentació per a iniciar un tràmit, habilitant firma electrònica de documents, pagament on-line de taxes i registre telemàtic.
    Destinataris:
    Ciutadà , Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    GOVERN DE LES ILLES BALEARS
    Vice-presidència i Conselleria d'Innovació, Investigació i Turisme
    DIRECCIÓ GENERAL DE DESENVOLUPAMENT TECNOLÒGIC
    Manera d'Ús:
    Producte instalable
    Contacte:

    Andreu Font
    Cap. De Secció de la DGTIC
    tel.: 971784178 
    afont@dgtic.caib.es

    Tipus de Solució:
    Aplicació de Fonts Obertes
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic , Economia i Finances
    Llicencia:
    GPL (GNU General Public License)
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    JAVA
    Sistema Operatiu:
    Windows , Unix , Linux

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    L'any 2003 es va iniciar el projecte “Regions En línia”, finançat pel FEDER. Arran d'aquell projecte es van construir dos aplicatius que han resultat claus en el procés d'acostar mitjançant canals telemàtics l'Administració als seus ciutadans; estos aplicatius són ROLSAC i ROLFORMS. Les dos aplicacions van servir de base per al desenvolupament de la plataforma SISTRA. Des d'aleshores s'ha evolucionat segons les necessitats del Govern, i en última instància, adequat perquè puga servir a qualsevol administració pública i conviure amb sistemes d'informació ja implantats.

    Objectius

    • Proveir a les AAPP d'un sistema que permeta als ciutadans la presentació telemàtica de documentació per a iniciar un tràmit, habilitant firma electrònica de documents, pagament on-line de taxes i registre telemàtic.
    • Proveir als ciutadans d'un espai web privat en el qual puguen accedir a les seues dades personals i situació de tots els expedients iniciats per via telemàtica.
    • Possibilitar als ciutadans la recepció de notificacions en el seu espai web privat.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • La principal dificultat ha sigut el desenvolupament en paral·lel de servicis requerits per SISTRA i les dificultats tecnològiques derivades de l'ús de servicis de firma i certificació digital.
    • Un aspecte clau ha consistit en l'existència de servicis corporatius no oferits per SISTRA però requerits per a la publicació de servicis telemàtics (firma digital, autenticació usuaris, registre d'entrada i eixida, custòdia documental, entre uns altres).
    • Les línies d'evolució futures giraran entorn de/entorn de la millora d'entorns de desenvolupament i publicació de servicis, les notificacions integrals (unificació de telemàtiques i ordinàries), presentació de tràmits via correu electrònic i SMS i millores funcionals en la zona personal i d'entitats.

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable