Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Plataforma de tramitació i notificació telemàtica

  • Nomeni Abreujat:
    SISTRA
    Resumeixen:
    Proveir a les AAPP d'un sistema que permeti als ciutadans la presentació telemàtica de documentació per iniciar un tràmit, habilitant signatura electrònica de documents, pagament on-line de taxes i registre telemàtic.
    Destinataris:
    Ciutadà , Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    GOVERN DE LES ILLES BALEARS
    Vice-presidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme
    DIRECCIÓ GENERAL DE DESENVOLUPAMENT TECNOLÒGIC
    Manera d'Ús:
    Producte instal·lable
    Contacte:

    Andreu Font
    Cap. De Secció de la DGTIC
    tel.: 971784178 
    afont@dgtic.caib.es

    Tipus de Solució:
    Aplicació de Fonts Obertes
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Administració , Impostos, Pensions i Ajudes
    Llicencia:
    GPL (GNU General Public License)
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    JAVA
    Sistema Operatiu:
    Windows , Unix , Linux

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    L'any 2003 es va iniciar el projecte “Regions En línia”, finançat pel FEDER. Arran d'aquell projecte es van construir dos aplicatius que han resultat claus en el procés d'apropar mitjançant canals telemàtics l'Administració als seus ciutadans; aquests aplicatius són ROLSAC i ROLFORMS. Ambdues aplicacions van servir de base per al desenvolupament de la plataforma SISTRA. Des de llavors s'ha evolucionat segons les necessitats del Govern, i en última instància, adequat perquè pugui servir a qualsevol administració pública i conviure amb sistemes d'informació ja implantats.

    Objectius

    • Proveir a les AAPP d'un sistema que permeti als ciutadans la presentació telemàtica de documentació per iniciar un tràmit, habilitant signatura electrònica de documents, pagament on-line de taxes i registre telemàtic.
    • Proveir als ciutadans d'un espai web privat en el qual puguin accedir a les seves dades personals i situació de tots els expedients iniciats per via telemàtica.
    • Possibilitar als ciutadans la recepció de notificacions al seu espai web privat.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • La principal dificultat ha estat el desenvolupament en paral·lel de serveis requerits per SISTRA i les dificultats tecnològiques derivades de l'ús de serveis de signatura i certificació digital.
    • Un aspecte clau ha consistit en l'existència de serveis corporatius no oferts per SISTRA però requerits per a la publicació de serveis telemàtics (signatura digital, autenticació usuaris, registre d'entrada i sortida, custòdia documental, entre uns altres).
    • Les línies d'evolució futures giraran entorn de/entorn de la millora d'entorns de desenvolupament i publicació de serveis, les notificacions integrals (unificació de telemàtiques i ordinàries), presentació de tràmits via correu electrònic i SMS i millores funcionals a la zona personal i d'entitats.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució.

    *

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable