accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Servici de Robotización Centralitzada - RPA

  • Descripció Funcional

    El servici RPA que oferix el SAI de la SGAD s'entrega en la modalitat de Procés Automatitzat com a Servici. Açò significa que no s'assigna un nombre de robots a un organisme concret per a la seua lliure disposició. En el seu lloc, s'acorda per a cada procés que es vullga automatitzar uns paràmetres de negoci a complir, i els robots del SAI s'asseguren de complir eixos paràmetres sense importar el nombre de robots que participa en la seua execució.

    El SAI opera des d'un Centre d'Excel·lència que proporciona els recursos tecnològics i humans necessaris per a assumir el cicle de vida complet de la tots els projectes de robotización:

    1. Generació d'Idees. El SAI vas agafar als organismes de l'AGE a trobar i identificar oportunitats d'automatització robotitzada de llarg a llarg de l'organització, avaluant la viabilitat de la possible robotización i la idoneïtat d'abordar eixa automatització des d'un servici centralitzat.
    2. Descobriment del Cas d'Ús. Esta fase té com a objectiu obtindre una foto el més clara i detallada possible del procés o tasca a robotitzar, permetent identificar absolutament tota la lògica a implementar. S'aborda tant des del punt de vista tècnic (amb les àrees TIC) com a funcional (amb les àrees de negoci implicades).
    3. Diseño i Construcció. En esta fase es desenvolupa la solució de robotización seguint la metodologia del SAI. Açò inclou aspectes com la planificació detallada de la resta del projecte, el disseny dels objectes d'interacció i de les jerarquies dels processos, la creació dels processos en llenguatge Low Code/No Code, les proves de funcionament i l'assegurament de la qualitat.
    4. Transició. Esta fase servix, d'una banda, per a realitzar proves en un entorn real, realitzar proves d'acceptació per part de la unitat receptora, confirmar o desmentir que l'automatització complix els objectius establits de ROI de negoci i establir el dimensionament requerit. D'altra banda, la unitat de negoci ha de considerar les implicacions a nivell de Gestió del Canvi que la introducció d'una força de treball digital pot tindre sobre el personal (formació, entrenament en noves tasques…).
    5. Operació del Servici. Posada en producció i operació de la solució de robotitzada. Açò inclou disponibilitat de KPIs i quadres de comandament operatius, monitoratge de servici, suport davant incidències de l'activitat del robot, peticions de manteniment evolutiu o correctiu, avisos davant canvis de les aplicacions amb les quals ha d'interactuar el robot, alerta davant becs de demanda programats…

    Descripció Tècnica

    El servici RPA està conformat amb una plataforma tecnològica composta per múltiples elements. Entre ells destaca la solució pròpia de robotización Blue Prism, a més de sistemes com a bases de dades, servidors d'aplicacions, gestors de cues i un complet sistema de control, planificació i gestió dels robots instal·lats (Blue Prism Control Room), tot açò gestionat de forma centralitzada pel SAI.

    Aquesta plataforma és suportada per una infraestructura dedicada instal·lada sobre NubeSARA, en els CPD de la SGAD. La connectivitat necessària amb els sistemes d'altres organismes de l'AGE amb els quals els robots hagen d'interactuar es realitza a través de la RedSARA, aplicant els criteris de seguretat que es precisen.

    Com a part integral de cada solució de robotización s'inclou la visualització dels principals indicadors d'execució a través d'un sistema Kibana, accessible a través de la RedSARA des dels diferents organismes de l'AGE, suportant els principals navegadors del mercat (Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox).

    La solució robotitzada s'integra amb els sistemes que siguen precisos, ja estiguen situats en en les dependències de l'organisme receptor de la robotización (a través de la infraestructura de comunicacions de la RedSARA), en Núvol SARA (com és el cas dels servicis comuns), o en internet.