accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferència de Tecnologia

Registro Electrónico de Apoderamientos

  • Nomeni Abreujat :
    APODERA
    Accesos Directos :
    REVA - Registro Electrònic d'Apoderaments (Obre en nova finestra)
    Resum :
    APODERA és l'aplicació que gestiona el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat. Permet la inscripció de poders apud-acta, atorgats per compareixença presencial o electrònica, per fer constar i gestionar les representacions que les persones interessades atorguin a altres persones, física o jurídica, perquè pugui actuar en el seu nom davant les Administracions Públiques.
    Destinataris :
    Empresa , Ciudadano , Qualsevol Administració Pública
    Organismos Responsables :
    Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital
    Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
    Secretaria General d'Administració Digital
    Sotsdirecció General de Planificació i Governança de l'Administració Digital
    Modo de Uso :
    Servei en xarxa integrable en aplicacions del client
    Servei en xarxa per a usuari final
    Contacte :
    • Centre d'Atenció a Integradors i Desarrolladores (CAID):

    Adreça: Ministeri de Política Territorial i Funció Pública

    Horario de Lunes a Jueves de 08:30 a 18:30 y viernes 08:30 a 15:00, amb caràcter gratuït.

    Els recordem que aquest Centre d'Atenció és accessible NOMÉS PER A DESENVOLUPADORS D'APLICACIONS DE LES ADMINISTRACIONS PUBLIQUES.

    Per comunicar una incidència o sol·licitud de suport al Centre d'Atenció a Integradors i Desarrolladores (CAID) empleni el formulari Web d'obertura de sol·licituds de suport tècnic(Obre en nova finestra) .

    Tipus de Solució :
    Aplicació
    Estat de la Solució :
    Implantació , Producció
    Àrea orgànica :
    Estatal
    Àrea tècnica :
    Gestió de recursos humans
    Àrea funcional :
    Govern i Sector Público , Energia , Documentos Personales
    Llicencia :
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat :
    Tècnic
    Llenguatge de Programació :
    JAVA , HTML , JSP , Servicios Web
    Sistema Operatiu :
    Linux

    Descripció

    El Registro Electrónico de Apoderamiento de la Administración General del Estado es un servicio que permite inscribir y gestionar los apoderamientos apud acta que las personas interesadas otorgan otras personas, físicas o jurídicas, para actuar en su nombre de forma electrónica ante la AGE y sus organismo públicos vinculados o dependientes, así como ante entidades de otras Administraciones Públicas adheridas a este registro.

    Va ser creat pel Reial decret 1671/2009 que es desenvolupava parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Posteriorment, es va publicar l'Ordre HAP/1637/2012, de 5 de juliol, per la qual es regula el Registre Electrònic d'Apoderaments, que va ser modificada per la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i per l'Ordre HFP/633/2017, de 28 de juny, per la qual s'aproven els models de poders inscribibles en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat i en el Registre Electrònic d'Apoderaments de les Entitats Locals i s'estableixen els sistemes de signatura vàlids per realitzar els apoderaments apud acta a través de mitjans electrònics.

    Posteriormente tras la publicación del Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo, por el que se aprueba el Reglamento de actuación y funcionamiento del sector público por medios electrónicos, se aprobaría la nueva regulación del REA con la Orden PCM/1384/2021, de 9 de diciembre, por la que se regula el Registro Electrónico de apoderamientos en el ámbito de la Administración General del Estado, quedando derogada toda la normativa anterior.

    Notícies

    24 juny 2020

    Obert el període d'inscripció al curs on-line d'apoderaments per a empleats públics. Desplegar acordeon

    S'ha procedit a publicar el formulari d'inscripció al curs on-line d'apoderaments per a empleats públics.

    Per accedir al formulari, així com a la informació sobre els períodes d'inscripció i realització del curs pot dirigir-se a la secció àrea de descàrregues – jocs de benvinguda – apartat ‘Curs on-line d'apoderaments’ ( https://administracionelectronica.gob.es/ctt/rea/descargas )

    14 octubre 2019

    Curs en línia d'apoderaments per a empleats públics Desplegar acordeon

    S'ha afegit un link en la secció àrea de descàrregues - jocs de benvinguda per a l'accés al formulari de sol·licitud del curs en línia d'apoderaments d'empleats públics. Solament està accessible des de l'àrea privada.

    22 març 2019

    APODERA migra la gestió de perfils d'usuaris al servei comú Autentica Desplegar acordeon

    AutenticA es un servicio Single Sign On de autenticación y autorización de empleados públicos, altos cargos y personal relacionado, para aplicaciones internas de las administraciones públicas.

    En l'última versió d'APODERA (aplicació per a la gestió d'apoderaments del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat), s'ha evolucionat l'aplicatiu perquè tota la gestió d'usuaris i assignació de perfils sigui realitzada en AUTENTICA.

    Los administradores delegados de los centros podrán gestionar en  AutenticA los permisos de APODERA, de forma que podrán asignar a los usuarios del centro los permisos adecuados. Con esta nueva funcionalidad el Registro Electrónico de Apoderamientos de la Administración General del Estado facilitará a los administradores delegados la operativa de alta y autorización, sumándose a la estrategia de una interfaz única de gestión de usuarios para los servicios comunes.

    21 setembre 2018

    4.800 ADMINISTRACIONS LOCALS SOL·LICITEN LA INTEGRACIÓ AMB APODERA Desplegar acordeon

    Aquesta integració contribueix a l'avanç progressiu en matèria d'administració electrònica, permetent a les entitats donar compliment al recollit en la Disposició final setena de la Llei 39/2015 respecte al Registre Electrònic d'Apoderaments.

    Aquest desplegament massiu està sent coordinat al costat de l'empresa esPublico, titular de la plataforma d'administració electrònica Gestiona, que comparteixen aquestes administracions, havent-se activat a data actual més de 800 organitzacions i esperant completar el procés en els propers dies.

    En aquest desplegament també estan participant activament les  Diputacions Provincials de Saragossa, Huesca, Conca, Guadalajara, Càceres, Pontevedra, Burgos, Àvila, Soria, Palencia, Segòvia, Valladolid, Salamanca, Zamora, León, Alacant i Castelló

    Gràcies a aquesta iniciativa, a partir d'octubre, més de la meitat dels ajuntaments espanyols permetran que qualsevol ciutadà pugui sol·licitar la inscripció d'un apoderament apud acta en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, prèvia compareixença personal en les oficines d'assistència en matèria de registres, d'acord amb el previst en l'article 6.5 de la Llei 39/2015.

    La integración permite, además, que las relaciones electrónicas de los interesados a través de sus representantes se hagan con la mayor seguridad y trazabilidad posible, lo que se consigue mediante la comprobación de la vigencia de los apoderamientos en sede electrónica y a la posterior obtención automática de las certificaciones electrónicas de dichos poderes, que posteriormente se integrarán en su correspondiente expediente electrónico tras la firma de la solicitud.

     

    05 juny 2018

    La Unitat de Mediació, Arbitraje i conciliació, dependent de la Direcció general de Treball del Principat d'Astúries ha començat a utilitzar amb èxit el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENT Desplegar acordeon

    La Unidad de Mediación, Arbitraje y conciliación, dependiente de la Dirección General de Trabajo del Principado de Asturias, es donde se celebran los preceptivos actos de conciliación, previos a la demanda judicial ante los Juzgados de lo Social, en materia laboral y el procedimiento arbitral en materia de elecciones sindicales.

    Els interessats poden comparèixer a l'acte de conciliació i/o arbitratge electoral, per si mateixos o per mitjà de representant.

    Actualmente, una de las opciones, para acreditar esa representación los usuarios, es otorgar el poder ante el Registro electrónico de Apoderamientos.

    Les funcionalitats d'aquest Registre són vàries: gestió d'apoderaments, consulta d'apoderaments, gestion de representants….. En l'actualitat els funcionaris de l'UMAC només estem donats de alta en l'opció de Consulta d'apoderaments.

    Per consultar aquesta representació, accedim al portal a través de la URL: https://apodera.redsara.es/funcionario

    En la pantalla de “BUSQUEDA DE APODERAMIENTOS” introduïm alguna dada coneguda, DNI del poderdant, de l'apoderat, organisme (PRINCIPAT)  … A través de aquesta cerca veiem els poders que coincideixen amb els filtres seleccionats.

    El detall de l'apoderament ho obtenim prement en la fletxa “Ver Apoderamiento” el que ens porta a poder guardar en l'expedient la validació del poder realitzat, preceptiu d'acord a la Llei 39/2015.

    Entre totes els Unitats de Mediació, arbitratge i conciliació d'Astúries (Gijón, Mieres, La Felguera, Avilés  i Oviedo) estem donats de alta 24 persones i ja accedim pràcticament tots al Registre, no explicant en l'actualitat amb cap incidència.

    02 febrer 2018

    Nou portal del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat Desplegar acordeon

    Ja està disponible el nou portal del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat. Aquest nou portal implementa l'Ordre HFP/633/2017, de 28 de juny, per la qual s'aproven els models de poders inscribibles en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat i en el registre electrònic d'apoderaments de les Entitats Locals i s'estableixen els sistemes de signatura vàlids per realitzar els apoderaments apud acta a través de mitjans electrònics.

    Es pot accedir al portal:

    El portal del funcionari està accessible a través de la URL: https://apodera.redsara.es/funcionario

    A l'àrea de descàrrega del PAe ( https://administracionelectronica.gob.es/ctt/rea/ - Àrea de descàrregues) es troba el manual d'usuari i la documentació dels serveis web

    30 novembre 2017

    Registre Electrònic d'Apoderaments: Reunió dels grups de treball de Comunitats Autònomes i Ministeris. Desplegar acordeon

    El dia 15 de Novembre es va reunir el Grup Treballo de Grup de treball de Funcionaris Habilitats i Registre Electrònic d'Apoderaments del Comitè Sectorial d'Administració Electrònica (CSAE) i el dia 20 de Novembre es reunió el Grup de Treball d'autenticació en administracions públiques (GTAAP) de l'Administració General de l'Estat, en tots dos grups es va realitzar la presentació dels avanços del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat per al compliment de la llei 39/2015 i de l'ordre HFP 633/2017.

    27 octubre 2017

    Publicació dels Serveis Web de consulta del REVA-AGE conforme a Llei 39/2015 i Ordre HFP/633/2017 Desplegar acordeon

    S'han publicat els Serveis Web de consulta del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'AGE incloent la consulta dels poders indicats en la llei 39/2015, d'acord als models de la Ordre HFP/633/2017, de 28 de juny, per la qual s'aproven els models de poders inscribibles en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat i en el registre electrònic d'apoderaments de les Entitats Locals i s'estableixen els sistemes de signatura vàlids per realitzar els apoderaments apud acta a través de mitjans electrònics.

     

    25 juliol 2017

    Los Letrados de la Administración de Justicia empiezan a utilizar REAJ (Registro Electrónico de Apoderamientos Judiciales) Desplegar acordeon

    L'Administració de Justícia fa un pas més cap a la Transformació Digital. Il dia 24 de Julio de 2017 lus Lletrats de l'Administració de Justícia  i el personal de l'oficina judicial han començat a utilitzar el Registre Electrònic d'Apoderaments de Justícia (REAJ). Així mateix, totes les Comunitats Autònomes han confirmat el seu interès en l'accés al REAJ.

     

    05 juny 2014

    Hisenda i Administracions Públiques simplifica la designació d'apoderats o representants en la tramitació administrativa Desplegar acordeon

    La Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques i el Consell General del Notariat signen un conveni de col·laboració que permet a l'Administració la consulta telemàtica de documents públics notarials d'apoderament i les seves revocacions al Registre Electrònic d'Apoderaments (REVA).

    Més informació en: Actualidad CTT

    10 agost 2012

    Publicada l'Ordre Ministerial que regula el Registre Desplegar acordeon

    El 25 de juliol de 2012 es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat l'Ordre HAP/1637/2012, de juliol, per la qual es regula el Registre Electrònic d'Apoderaments.

    L'Ordre entrarà en viugor als dos mesos de la seva publicació.

    06 juliol 2012

    Formularis CAID Desplegar acordeon

    El 5 de juliol s'ha actualitzat la versió del formulari WEB de sol·licitud de suport tècnic al CAID.

    S'accedeix al mateix des del portal PAe-CTT mitjançant un enllaç situat a l'apartat d'Enllaços Relacionats   de les pàgines de serveis comuns i d'informació general de cadascun dels serveis als quals presta suport el CAID. També es pot accedir mitjançant l'enllaç https://valide.redsara.es/formularioscaid/irmenusolicitud.do

    Novetats principals:

    • S'inclou un alta prèvia d'usuari en el sistema, amb la finalitat de facilitar la creació de peticions posteriors.
    • Es pot aportar informació addicional a un cas ja obert directament a través del formulari, amb el nombre de tiquet, sense necessitat d'enviar correu electrònic.
    • A la pàgina del formulari disposen d'un enllaç al manual d'usuari per sol·licitar suport tècnic.

    Subscripcions

    En esta área podrá darse de alta para recibir las notificaciones de cambios que se realicen en noticias, documentos o foros relacionados con la solución o el activo semántico.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Los campos con asterisco * son obligatorios. Se debe marcar al menos una de las copiones de suscripción (Noticias, Documentos o Foros) e indicar el correo en el campo de texto indicado para el alta o la baja de suscripción.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades