accesskey_mod_content

El meu Carpeta Ciudadana incorpora un nou perfil perquè les empreses puguen consultar les seues dades en un sol espai

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

19 desembre 2024

Este nou servici, oferit pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, permetrà a les empreses accedir a notificacions i comunicacions, a les seues dades específiques com a propietats i als seus expedients amb l'Administració

El meu Carpeta Ciudadana, servici oferit pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, ja té disponible una nova versió oficial en la qual incorpora, com a gran fita, un nou perfil d'accés per a les empreses. Esta nova funcionalitat de La meua Carpeta Ciudadana(Obri en nova finestra) ha sigut presentada pels ministres d'Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cos, i per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López.

“Mi Carpeta Ciudadana Perfil Empreses permetrà a les empreses conéixer les seues dades en un sol espai. Podran accedir a la documentació sobre les seues propietats i vehicles; comprovar si estan al corrent de pagaments amb l'Agència Tributària, les hisendes regionals i la Seguretat Social o rebre notificacions sobre els seus expedients. En definitiva, obrim un nou accés perquè les empreses puguen consultar de forma ràpida i senzilla tota la informació que sobre elles té l'administració”, ha explicat el ministre López.

"La carpeta està molt alineada amb l'esforç que estem fent en col·laboració amb les comunitats autònomes i les corporacions locals en el denominat Règim 20. Esta iniciativa pretén eliminar barreres a l'activitat de les nostres empreses, facilitar el seu creixement, reduir els seus costos i, per tant, aprofitar íntegrament el mercat interior que tenim a Espanya", ha valorat el ministre Cos.

A partir d'esta versió, es podran anar ampliant els servicis i dades oferides amb aquells que es detecten com de major interés.

L'app de Mi Carpeta Ciudadana, des del seu llançament, suma més de cinc milions de descàrregues i 48 milions d'accessos. Més de 5,3 milions de ciutadans l'han utilitzat en algun moment.

Esta iniciativa creix i evoluciona gràcies a l'excel·lent col·laboració i el treball conjunt amb les diferents administracions estatals, regionals, locals, universitàries, judicials, etcètera.

Es tracta d'una aplicació oberta al fet que qualsevol ciutadà puga transmetre els seus suggeriments a través d'un formulari, de manera que es puguen incloure noves funcionalitats en futures versions adaptades a les necessitats de major demanda.

La nova versió de Carpeta Ciudadana està disponible per a dispositius iOS i Android així com a través del seu web. A més del perfil específic per a empreses, incorpora altres millores generals per a la ciutadania, com la consulta de propietats, titulacions i certificats en l'àmbit nàutic; la connexió amb una nova app de cita prèvia; consulta d'informació sobre pensions per a col·lectius del règim de classes passives; o una actualització del servici de consulta d'informació sobre el grau de discapacitat. A més, s'ha produït la incorporació de més de 900 ajuntaments catalans a la Direcció Electrònica Habilitada Única – DEHú, d'esta manera la ciutadania pot conéixer a través de Mi Carpeta Ciudadana les comunicacions i notificacions pendents de més del 88,7% dels ajuntaments espanyols.

Transformació Digital de les Administracions Públiques

El meu Carpeta Ciudadana va ser la primera aplicació mòbil dins de la mesura App Factory del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques, que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de servicis mòbils de qualitat per als principals servicis públics.

El meu Carpeta Ciudadana permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de molt diferents àmbits (educatius, béns immobles, vehicles, residència, prestacions socials i de desocupació, laborals, història clínica, etc.), en el cas de persones físiques, i documentació específica de l'empresa. També facilita l'accés a expedients i notificacions de l'administració pública a través de la Direcció Electrònica Habilitada Única – DEHú. A més, en Mi Carpeta Ciudadana és possible conéixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permiso de Conducción i ITV. D'esta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.

L'aplicació acumula diversos reconeixements, com els Premis Internet 2023, on va ser guardonada com a millor projecte de transformació digital del sector públic; els Premis Nacionals d'Enginyeria informàtica, on va ser reconeguda com a millor projecte públic; els Premis SOCINFO i els Premis CNIS, i el recentment rebut a millor projecte públic en els ABB Ability Awards.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Soluciones Informáticas
  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica