Més de mig miler de responsables, es tornaran a trobar a Leganés per a avançar en el repte de posar plenament en marxa en 2020 l'administració electrònica conforme a les exigències legals. Archiveros, gestors, tècnics, jurídics i responsables polítics de tots els nivells de les administracions posaran en valor les seues millors experiències i proposaran noves solucions al repte plantejat.
Des del paper del professional, la seua necessitat de formació, selecció i adaptació a les nievas exigències; la porta d'entrada del ciutadà en l'administració, el registre, el procés de tramitació, la vida, gestió, validació dels expedients; la digitalització i preservació; la seguretat i interoperabilitat del document; l'arxiu electrònic únic; la conservació i difusió de la informació; la transparència; fins a, les noves tecnologies aplicades al document i a la dada. Estos seran els contingut previstos en una àmplia oferta de quinze taules redones, més de 20 comunicacions i ponències i una desena de tallers pràctics.
Per a la nova administració, és necessari establir models d'arxiu integrals i assegurances, amb el focus en el servici al ciutadà, garantint la preservació i la interoperabilitat entre plataformes, gestors documentals i ferramentes d'arxiu, difonent la informació de valor, el patrimoni i assegurant l'accés controlat a la informació.