L'Índex Índex d'Economia i Sociedad Digital (DESI) 2020 , que la Comissió Europea va fer públic l'11 de juny, destaca la millora de la posició d'España en servicis públics digitals, àmbit en el qual obté el segon posat de la Unió Europea.
Tots els indicadors es mantenen significativament per damunt de la mitjana europea, augmentant la puntuació des dels 80.9 punts obtinguts en 2019 fins als 87 punts de 2020.
Respecte de l'any anterior, España millora la seua situació respecte de Finlàndia i a Países Bajos i se situa a dos punts del primer lloc (Estònia).
La dimensió servicis públics digitals es compon enguany de cinc indicadors: “usuaris d'administració electrònica”, “formularis pre-emplenats”, “compleción de servicis en línia”, “servicis públics digitals en empreses” i “dades obertes”. España manté la puntuació de tots els indicadors de servicis públics digitals de 2020 significativament per damunt de la mitjana de la Unió Europea.
España manté la segona posició en dades obertes. Referent a açò l'informe DESI destaca que la inversió del país en les dades obertes de les administracions públiques “és un exemple a seguir per les grans economies de la UE a l'hora de realitzar la transició al digital per defecte en l'administració central”.
L'informe també afirma que els indicadors “mostren un nivell alt d'interacció en línia entre les autoritats públiques, els ciutadans i les empreses. España obté molt bons resultats en l'indicador de dades obertes, i ocupa el segon posat amb el 90 % de la puntuació màxima. El 82 % dels usuaris d'internet espanyols participa activament en els servicis d'administració electrònica, 6 punts percentuals més que l'any anterior”.
A més, es destaca com a fita fonamental de 2020 en España l'actualització de l'Estratègia Nacional de Ciberseguretat.