This website has been translated by machine translation software and has not been subsequently revised by translators. Further information at: link. Hide
the accesskey _ mod _ content
-

Processing platform and telematic notification

  • Short Name:
    SISTRA
    Summary:
    Provide the AAPP of a system that allows citizens to the presentation telematics documentation to initiate a process, enabling electronic signature of documents, payment of fees and on-line telematic registry.
    Target audience:
    Citizen any Public Administration
    Agencies Responsible:
    Usage:
    Installable product
    Contact:

    Andreu Font
    Cap. the DGTIC Secció
    Tel: 971784178
    afont@dgtic.caib.es

    Type of Solution:
    Open source application
    Status of the Solution:
    Production
    Organic Area:
    Autonomic
    Technical Area:
    Electronic processing
    Functional Area:
    Government and public Sector, economics and finance
    License:
    GPL (GNU General Public License)
    Interoperability level:
    Technical
    Programming language:
    JAVA
    Operating system:
    Windows, Unix, Linux

    Description

    Starting position and origin of the initiative

    En el año 2003 se inició el proyecto “Regions On Line”, financiado por el FEDER. A raíz de aquel proyecto se construyeron dos aplicativos que han resultado claves en el proceso de acercar mediante canales telemáticos la Administración a sus ciudadanos; estos aplicativos son ROLSAC y ROLFORMS. Ambas aplicaciones sirvieron de base para el desarrollo de la plataforma SISTRA . Since then it has evolved according to the needs, and ultimately, suitable for which may be useful to any public administration and live with information systems installed already.

    Goals

    • Provide a AAPP sistema que permita a los ciudadanos la presentación telemática de documentación para iniciar un trámite, habilitando firma electrónica de documentos, pago on-line de tasas y registro telemático.
    • Provide citizens of a espacio web privado en el que puedan acceder a sus datos personales y situación de todos los expedientes iniciados por vía telemática.
    • Enable citizens reception of notifications on your web space private.

    Main challenges and key aspects for the implementation

    • The main difficulty has been the desarrollo en paralelo de servicios requeridos por SISTRA y las dificultades tecnológicas derivadas del uso de servicios de firma y certificación digital.
    • A key aspect has been la existencia de servicios corporativos no ofrecidos por SISTRA pero requeridos para la publicación de servicios telemáticos (firma digital, autenticación usuarios, registro de entrada y salida, custodia documental, entre otros).
    • The lines of evolution future will revolve around the improvement of development environments and publishing services , comprehensive notifications (telematic unification and ordinary), presentation of tape via email and SMS and functional improvements in the zone staff and entities.

    Subscriptions

    En esta área podrá darse de alta para recibir las notificaciones de cambios que se realicen en noticias, documentos o foros relacionados con la solución o el activo semántico.

    - PAe subscription management

    Los campos con asterisco * son obligatorios. Se debe marcar al menos una de las copiones de suscripción (Noticias, Documentos o Foros) e indicar el correo en el campo de texto indicado para el alta o la baja de suscripción.

    Introduzca el email con el que desea recibir las notificaciones de la solución o del activo semántico.

    *

    Enter the email to unsubscribe from the unsubscribe.
General access point
General access point
Maintainer