Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Pla d'actuació per a la implantació de l'administració electrònica en les Illes Balears d'acord amb la Llei 11/2007

  • Nomeni Abreujat:
    Pla ANIBAL
    Resumeixen:
    Facilitar el desenvolupament de la Llei 11/2007 en les administracions locals de les Illes Balears.
    Destinataris:
    Ciutadà , Qualsevol Administració Pública , Empresa
    Organismes Responsables:
    Contacte:

    Bernat Albertí
    971 784 178
    balberti@dgtic.caib.es
     

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica , Gestió de recursos humans
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    L'estat inicial de l'administració electrònica en les Illes Balears estava format per un conjunt de projectes que havien iniciat les administracions més potents, mentre que les més petites no disposaven de recursos tècnics, humans i econòmics per iniciar aquests serveis. D'aquesta manera es va realitzar el Pla ANIBAL per posar a la disposició de les administracions més petites eines i coneixement que poguessin reutilitzar.

    Objectius

    • Facilitar el desenvolupament de la Llei 11/2007 en les administracions locals de les Illes Balears.
    • Establir un model de desenvolupament normatiu i organitzatiu de compliment de la Llei 11/2007.
    • Crear una plataforma integral d'i-Administració a la disposició de les administracions locals.
    • Aconseguir l'intercanvi segur/segur de dades entre administracions.
    • Crear un catàleg genèric de procediments comuns.
    • Adequar els serveis i procediments administratius en termes de revisió i simplificació.
    • Crear una estructura de suport que fomenti la qualitat, eficiència i eficàcia en les implantacions.
    • Crear una estructura de seguiment i control de l'execució del Pla.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    Resulta clau per a la realització del projecte definir les necessitats a cobrir per la plataforma tecnològica i els aspectes ja resolts amb els components de la plataforma, ja que gràcies a la seva modularización s'implanten només els mòduls necessaris.
    En relació a l'expansió de la plataforma va ser dificultoso la integració dels seus components amb components de programari propietari, a causa del complicat accés a les interfícies.
    El principal escull va ser la coordinació de les diferents AAPP: des d'ajuntaments molt petits sense recursos ni coneixements tècnics i que partien de zero fins a administracions grans amb departaments TIC potents, molta experiència i que ja tenien antecedents en aquest àmbit, la qual cosa condiciona alguns aspectes com la tecnologia a utilitzar.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable