Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content

Fòrum pel Document Electrònic

  • Nom Abreujat:
    foroedoc

    Descripció:

    Introducció

    Aquesta comunitat sorgeix amb el propòsit de donar a conèixer els avanços de les administracions públiques espanyoles en l'àmbit de la gestió documental, amb l'ànim de fomentar la col·laboració entre les mateixes, així com amb el sector privat

     

    Objectius


    Els principals objectius d'aquest fòrum són:

      1. Donar a conèixer les estratègies de gestió documental de les administracions públiques
      2. Donar a conèixer solucions i serveis per a la gestió documental de les Administracions Públiques, i els seus avanços
      3. Informar dels resultats dels grups de treball de Gestió Documental, en l'àmbit del Comitè de direcció TIC de l'Estat, i del Comitè Sectorial d'Administració Electrònica
      4. Fomentar la cultura de la preservació dels actius digitals
      5. Oferir al sector privat informació sobre els passos donats i vies de col·laboració possibles amb aquests serveis, així com un aparador sobre actuacions realitzades en col·laboració amb les administracions públiques
      6. Establir pautes o estàndards de facto per a la seva reutilització pel sector públic o privat
      7. Recollir les inquietuds, plantejaments i experiències del sector privador en torns a la gestió i preservació documental

    Estructura i Funcionament del Fòrum


    Aquest fòrum s'alimentarà de les actuacions realitzades per aquests tres actors:

    - Grup de treball de Gestió Documental del Comitè de direcció TIC, a través dels seus components en els diferents departaments ministerials

    - Grup de treball de Gestió Documental del Comitè Sectorial d'Administració Electrònica a través dels seus components designats pels membres del Comitè Sectorial d'Adm. Electrònica

    - Sector Empresarial

    Els Grups de Treball es reuneixen almenys, cada semestre, per informar dels diferents avanços en l'àmbit de la seva administració, així com per posar en comú els resultats dels subgrups de treball establerts, que a continuació s'enumeren:

          1. L'Arxiu Únic Electrònic
          2. Esquemes de Metadades d'Ingrés, i de Transferència
          3. Línies Estratègiques en la Gestió del Document Electrònic
          4. Manifest pel Document Electrònic
          5. Política de Gestió de Documents Electrònics de l'Administració Local
          6. Protocols de Conservació de la Validesa  i la Disponibilitat
          7. Ús del Sistema d'Informació Administrativa per l'Arxiu

    La documentació generada per tots aquests actors es publicarà en aquest Fòrum, una vegada aprovats els resultats pels components dels Grups.

    La col·laboració del Sector Empresarial és fonamental en aquest Fòrum, i la seva participació en el mateix és oberta, com a membres i així poder rebre i aportar idees i coneixement en aquest àmbit.

    També podrà figurar com a empresa provisora de serveis en aquest sector, per a això, haurà d'estar confirmada per alguna administració pública, que avali els treballs realitzats.

    Per sol·licitar la participació de qualsevol de les maneres descrites llegeixi la informació a l'apartat inferior "PARTICIPACIÓ EN EL FÒRUM"

     

    Així, es podran incorporar a aquest fòrum iniciatives o serveis engegats que hagin impulsat una gestió documental responsable, concorde a la normativa vigent al nostre país, i que tingui com a objectiu la preservació de la informació digital, respectant les dimensions d'Autenticitat, Disponibilitat, Integritat i Accessibilitat de la Informació; reutilitzant o implantant serveis, o hagin aportat solucions innovadores a problemes associats als processos de gestió documental associats a les mateixes

    Documents dels Grups de Treball


    Reunions dels Grups 

      1. Reunió de l'1 de març de 2017 GTGDCSAE:
        1.   Presentació dels Coordinadors.

      1. Reunió del 2 de març de 2017 GTGDCDTIC

    Presentació dels Coordinadors

    Presentacions dels Grups de Treball

        1. L'Arxiu Únic Electrònic
        2. Esquemes de Metadades d'Ingrés, i de Transferència
        3. Línies Estratègiques en la Gestió del Document Electrònic
        4. Manifest pel Document Electrònic
        5. Política de Gestió de Documents Electrònics de l'Administració Local
        6. Protocols de Conservació de la Validesa  i la Disponibilitat
        7. Ús del Sistema d'Informació Administrativa per l'Arxiu

    Observatoris

        1. Observatori de seguiment d'Arxivi

     

    Információn útil

     

    Enllaç a la pàgina d'INSIDE del PAE(Obre en nova finestra)

    Enllaç a la pàgina d'ARXIVI del PAE(Obre en nova finestra)

    Enllaços destacats:

    - Especificacions de W d'InSIde(Obre en nova finestra)
    - Especificacions de W d'ARXIVI(Obre en nova finestra)
    - Protocol de Remissió en el Núvol

     

    PARTICIPACIÓ EN EL FÒRUM 

    Si desitja ser membre del fòrum de document electrònic, pot fer-ho remetent un correu a l'adreça foro.documentoe@correo.gob.es mostrant si interès i figurarà en els corresponents llistats de membres del mateix.

    Figurar com a empresa proveïdora de serveis pel Document Electrònic

    Si ustedSi desitja ser inclòs en el llistat d'empreses provisoras de serveis, per favor, posi's en contacte expressant aquest desig i aportació algun contacte administratiu que confirmi aquests serveis.

     

     

    Notícies

    19 April 2018

    Validador oficial ENI en el Punt d'Accés General

    Desplegar acordeon

    Per afavorir la implantació dels documents i expedients electrònics en format ENI (Esquema Nacional d'Interoperabilitat) s'ha publicat un validador oficial en el Punt d'Accés General ( https://sede.administracion.gob.es/pagsedefront/servicios/validareni.htm ).

    El validador permet, donat un document o un expedient, verificar si efectivament compleix amb els requisits mínims de contingut i format que exigeixen les Normes Tècniques d'Interoperabilitat de Document i Expedient, respectivament.

    Aquest validador, accessible des d'Internet, permet a qualsevol administració que estigui en fase d'adaptació a l'ENI comprovar que els resultats que obté compleixen amb la normativa i són compatibles amb els serveis comuns desenvolupats per la Secretaria General d'Administració Digital, servint així de referent per a les administracions públiques i empreses.

    02 March 2018

    Publicada l'acta de la reunió del Fòrum del 15 de desembre

    Desplegar acordeon

    Una vegada celebrada la reunió del Fòrum pel Document Electrònic amb el sector privat i algunes de les administracions públiques dels Grups de Treball de Document, Expedient i Arxiu Electrònics, del CDTIC i de la CSAE, s'ha publicat l'acta i les presentacions utilitzades durant la mateixa.

    S'han detectat molts punts de col·laboració entre els participants, que queden reflectits en el document, posant de manifest la utilitat d'aquest tipus de Fòrums per a l'impuls de l'administració digital del nostre país.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionades amb la comunitat.

    Formulari de subscripcions
    Introdueixi l'email en el qual desitja rebre les subscripcions de la comunitat.

    *

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General