" /> Proposta de Decisió del Parlament Europeu i del Consell per la qual s'establix un programa relatiu a les solucions d'interoperabilitat per a les administracions públiques, les empreses i els ciutadans europeus (ISA2), amb el lema ‘La interoperabilitat com a mitjà de modernització del sector públic’.  " /> PAe - ISA2 donarà continuïtat a l'esforç d'assegurar la interoperabilitat entre les AA.PP. europees

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

07 juliol 2014

El passat 26 de juny la Comissió Europea ha adoptat la Proposta de Decisió del Parlament Europeu i del Consell per la qual s'establix un programa relatiu a les solucions d'interoperabilitat per a les administracions públiques, les empreses i els ciutadans europeus (ISA2)(Obri en nova finestra) , amb el lema ‘La interoperabilitat com a mitjà de modernització del sector públic’.

Mitjançant ISA2 la Comissió perseguix continuar l'esforç del Programa ISA (Obri en nova finestra) (Solucions d'interoperabilitat per a les administracions públiques europees), en vigor des de 2010 fins a 2015. ISA2 seguix la senda del camí recorregut pels programes anteriors ANADA, IDABC i ISA per a recolzar la cooperació entre administracions públiques al servici d'actes i polítiques comunitàries, sobre la base d'un ús eficaç i eficient de les tecnologies de la informació per a l'establiment de servicis públics transfronterers, contribuint a eliminar barreres a les interaccions transfrontereres per motiu de falta d'interoperabilitat i de solucions comunes, segons s'explica detalladament en ‘ Els servicis públics europeus d'Administració electrònica’(Obri en nova finestra) .

L'assoliment de la interoperabilitat entre les administracions està considerat en la Unió Europea com un aspecte essencial per a millorar l'eficiència i l'eficàcia de la prestació dels servicis, alhora que compartir i reutilitzar les solucions d'interoperabilitat ja existents pot ajudar a contindre la multiplicació de costos. Este paper rellevant de la interoperabilitat vé recollit en Agenda Digital per a Europa(Obri en nova finestra) , l'estudi estudi anual sobre el creixement de 2013(Obri en nova finestra) , les conclusions del consell d'octubre de 2013(Obri en nova finestra) , entre altres referents.

El nou programa ISA2 és necessari per a facilitar la cooperació entre els Estats membres i la Comissió; cartografiar i analitzar el panorama general de la interoperabilitat a Europa; permetre, promoure i recolzar un enfocament holístico respecte de la recollida, avaluació, desenvolupament, establiment, industrialització, funcionament, millora i manteniment de les solucions d'interoperabilitat, incloses les solucions que faciliten la reutilització de les dades i el seu intercanvi, amb la finalitat de recolzar la interacció transfronterera o intersectorial entre les administracions públiques europees, les empreses i els ciutadans; i al mateix temps, promoure i recolzar la reusabilitat, integració i convergència de les solucions existents, incloses les derivades d'altres àmbits de les polítiques de la UE.

ISA2 s'alinearà amb altres iniciatives comunitàries com el Programa CEF (Connecting Europe Facility)(Obri en nova finestra) i l'European European Cloud Initiative(Obri en nova finestra) ; a més, contribuirà a la interoperabilitat en àrees tals com a mercat interior, medi ambient, justícia, duanes, fiscalitat, sanitat, salut alimentària, fons europeus, informació del sector públic, identitat electrònica, estandardització TIC, estadística i contractació pública.

El valor aportat per ISA2 es materialitzarà la reducció dels temps de resposta en la interacció entre administracions i amb els ciutadans i les empreses; la identificació i la reutilització de solucions existents per a necessitats comunes; l'automatització de transaccions transfrontereres i entre sectors contribuint a l'estalvi de recursos i temps.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Interoperabilitat
  • Cooperació interadministrativa