Creat l'Arxiu Digital Únic de Galícia

• Opinar

22 desembre 2014

El Archivo Digital Único de Galicia albergará los fondos del patrimonio documental gallego y favorecerá una mejor interconexión administrativa en el campo de la Eurorregión.

La creació d'este arxiu és una de les línies de treball del Projecte de Cooperació Transfronterera Arpad, dotat amb 4,7 milions d'euros, i que té com a objectiu la conservació i difusió del patrimoni documental conjunt, i l'habilitació de servicis digitals en el marc de les relacions administratives en l'Eurorregión Galícia-Nord de Portugal.

Es tracta d'una iniciativa liderada per l'Agència Gallega de Modernització Tecnològica (Amtega) en col·laboració amb la Vice-presidència de la Xunta, i les conselleries d'Hisenda i Cultura, al costat de la Comunitat Intermunicipal do Minho-Lima, la Diputació Provincial de Pontevedra i l'Ajuntament de Tui.

Sobre este Archivo Digital Único se organizarán una serie de registros interconectados que permitirán que ciudadanos de ambos lados de la frontera puedan entregar documentación en cualquiera registro, independientemente de la administración de destino.

L'objectiu, és habilitar servicis públics en línia, com la factura electrònica o la plataforma electrònica tributària per a les empreses que tinguen activitat comercial transfronterera, aconseguint així agilitzar els intercanvis comercials de l'Eurorregión.

D'altra banda, tocant a l'Arxiu Electrònic del Patrimono Documental de Galícia, començarà amb la digitalització de 50.000 documents dels Arxius del Regne de Galícia, de l'Arxiu Històric Provincial d'Orense i del Municipal de l'Ajuntament de Tui.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa

0 Comentaris