La Comisión publica un informe sobre el rendimiento de la I+i para una Europa más competitiva

28 juny 2024

La Comissió Europea ha va publicar ahir l'edició de 2024 de el informe sobre el rendiment de la ciència, la investigació i la innovació, amb nous enfocaments de la I + i per a una Europa més competitiva

La Comissió ha publicat hui l'edició de 2024 de el  informe sobre el rendiment de la ciència, la investigació i  la innovació. En les dos últimes dècades, s'ha produït un augment de les inversions de la UE en I + i, la qual cosa ha contribuït a la competitivitat de la UE, especialment en l'àmbit de la tecnologia ecològica, i a l'alta qualitat general de la investigació de la UE.

El informe también destaca tres retos principales para la I + i de la UE:

1. Ecosistemes d'I + i infrautilizados: la UE es uno de los principales protagonistas mundiales en la investigación científica, pero se enfrenta a varios obstáculos a la hora de explotar al máximo su rico ecosistema de I + i. Las fuertes variaciones en los esfuerzos de investigación y desarrollo (I + D) entre los Estados miembros distan mucho de alcanzarse el objetivo del 3 % del PIB.
  2. Divisió R/I persistent: Les activitats d'I + i tendixen a concentrar-se en determinats llocs, la qual cosa pot reforçar-se mitjançant la prestació de suport a les activitats i agents més avançats.
  3. Bretxa tecnològica en comparació d'altres regions del món, también causada por las complejidades a la hora de aumentar la inversión del sector privado en I + i a escala de la UE. Si bien la UE ha realizado grandes avances en la transición ecológica, aún queda por hacer en el ámbito digital.

Punts forts i dèbils dels resultats de la I + i de la UE

Algunes de les principals conclusions de l'informe de la UE en matèria de ciència, investigació i innovació són les següents:

• La UE manté una posició de lideratge en les sol·licituds de patents mundials relacionades amb les energies renovables (29 %) i l'eficiència energètica (24 %).
  • La UE solament és superada per la Xina en termes de producció científica i representa el 18 % de la producció científica mundial. Pel que es referix a la quota mundial en el 10 % de les publicacions més citades, la UE té un rendiment similar al dels Estats Units, però per darrere de la Xina. En 2021, la UE solament va ocupar el cinqué lloc en termes d'intensitat d'I + i (2,3 %), situant-se per davall dels Estats Units (3,5 %), Japó (3,3 %), Corea del Sud (4,9 %) i la Xina (2,4 %), que van superar per primera vegada en 2020 el nivell de la UE per a la intensitat d'I + i.
  • En comparació dels Estats Units i la Xina, la UE està menys especialitzada en tecnologies clau que milloren la productivitat, en particular en els àmbits de la intel·ligència artificial, l'internet de les coses, les tecnologies de cadena de blocs i els ordinadors quàntics.
  • El mercat de capital de risc en la UE és limitat en comparació d'altres regions del món, la qual cosa obstaculitza les inversions privades en empreses innovadores.

Rerefons

El informe SRIP analiza las dinámicas de investigación e innovación y sus motores. El informe combina el análisis basado en indicadores con una investigación en profundidad en cuestiones políticas actuales para que el discurso sea de interés tanto para un público relacionado con la investigación y la innovación, como para los responsables de la formulación de políticas económicas y financieras y los analistas. Esta es la quinta edición de la publicación bienal. La edición anterior (2022) está disponible  ací .

L'acte  inaugural  del informe tuvo lugar el 27 de junio de 2024, donde se presentaron  las principales conclusiones del informe y organizará un debate con oradores de alto nivel sobre las tendencias actuales de la I + i y las políticas conexas.

Per a més informació

Font original de la notiicia(Obri en nova finestra)

• Intel·ligència Artificial i Blockchain