En aplicació del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial ha comunicat als prestadors de servicis de confiança que operen a Espanya que podrà no exigir-se el compliment dels terminis establits en l'art. 13.4 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de firma electrònica, durant el temps de vigència de l'estat d'alarma.
Addicionalment, els PSC podran permetre la renovació de certificats utilitzant uns altres que hagen caducat a partir del 14 de març.
En este sentit, el PSC de CERES-FNMT ha publicat en la seua seu electrònica diversos comunicats en els quals anuncien que s'ha procedit a:
- Habilitar la renovació no presencial de certificats de Persona Física caducats a partir de l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març.
- Eliminar la restricció que requeria la personació física cada 5 anys per a poder renovar un certificat, per la qual cosa tots aquells certificats als quals els queden menys de 60 dies per a caducar, de Persona Física i de Representant d'Administrador Únic o Solidari, podran ser renovats on line una segona vegada.