accesskey_mod_content

CERES-FNMT modifica la seua política de renovació de certificats electrònics caducats durant l'estat d'alarma

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

06 abril 2020

El PSC de CERES-FNMT implementa la renovació de certificats electrònics qualificats caducats durant l'estat d'alarma

En aplicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial ha comunicat als prestadors de servicis de confiança que operen a Espanya que podrà no exigir-se el compliment dels terminis establits en l'art. 13.4 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de firma electrònica, durant el temps de vigència de l'estat d'alarma.

Addicionalment, els PSC podran permetre la renovació de certificats utilitzant uns altres que hagen caducat a partir del 14 de març.

En este sentit, el PSC de CERES-FNMT ha publicat en la seua seu electrònica diversos comunicats en els quals anuncien que s'ha procedit a:

  • Habilitar la renovació no presencial de certificats de Persona Física  caducats a partir de l'entrada en vigor del Reial decret 463/2020, de 14 de març.
  • Eliminar la restricció que requeria la personació física cada 5 anys per a poder renovar un certificat, per la qual cosa tots aquells certificats als quals els queden menys de 60 dies per a caducar, de Persona Física i de Representant d'Administrador Únic o Solidari, podran ser renovats on line una segona vegada.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Seguretat
  • Ciutadà
  • Identitat i Firma electrònica