- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meua Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Situació de partida i origen de la iniciativa
El SPEG disposava d'un Portal d'Ocupació "convencional", en el qual s'incloïa informació sobre servicis disponibles i maneres d'accés. Este portal no complia els nivells d'accessibilitat i usabilitat desitjats, tenia escasses possibilitats d'integració amb altres sistemes d'informació i oferia nuls escenaris de reutilització de components per a nous aplicatius. D'altra banda, la llei 11/2007 va imposar la necessitat d'una profunda reflexió en relació a la qualitat i a la capacitat d'integració i participació real dels grups d'usuaris-objectiu del SPEG a través dels mitjans tecnològics.
Objectius
Realitzar una aproximació al Servici Públic d'Ocupació de Galícia (SPEG) a través de les TIC que siga ràpid, senzill i tan confiable com l'atenció presencial en relació a tots els servicis prestats, amb possibilitats de personalització del servici i d'interacció directa i segura (bases de la Web 2.0).
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Per a evitar la desconfiança dels ciutadans cap als servicis en Internet es va donar especial importància a la disponibilitat i estabilitat del servici, la rapidesa, coherència de la informació continguda en el portal i els sistemes d'autenticació existents.
- En relació a les empreses que oferixen ocupació, l'eliminació de les barreres físiques i dels horaris permet que es relacionen amb el SPEG d'una manera més àgil, senzilla i segura.
- Alguns dels aspectes clau en el disseny de l'arquitectura del portal han sigut la confiança dels usuaris en els servicis del portal, la seguretat i l'accessibilitat..