Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Accessibilitat AAA i arquitectura SOA al portal d'ocupació de la Xunta de Galícia

  • Nomeni Abreujat:
    Aempleo
    Resumeixen:
    Realitzar una aproximació al Servei Públic d'Ocupació de Galícia (SPEG) a través de les TIC que sigui ràpid, senzill i tan segur/segur com l'atenció presencial en relació a tots els serveis prestats, amb possibilitats de personalització del servei i d'interacció directa i segura/segura (bases de la Web 2.0).
    Destinataris:
    CCAA , Ciutadà
    Organismes Responsables:
    COMUNITAT AUTÒNOMA DE GALÍCIA
    Contacto:

    Mª del Mar Pereira Álvarez
    S.X. de Modernització i Innovació Tecnolóxica
    981 54 52 72
    sxmit@xunta.es

     

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica , Suport a la tramitació electrònica , Gestió de recursos humans
    Àrea funcional:
    Població i Societat
    Llicencia:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    El SPEG disposava d'un Portal d'Ocupació "convencional", en el qual s'incloïa informació sobre serveis disponibles i maneres d'accés. Aquest portal no complia els nivells d'accessibilitat i usabilitat desitjats, tenia escasses possibilitats d'integració amb altres sistemes d'informació i oferia nuls escenaris de reutilització de components per a nous aplicatius. D'altra banda, la llei 11/2007 va imposar la necessitat d'una profunda reflexió en relació a la qualitat i a la capacitat d'integració i participació real dels grups d'usuaris-objectiu del SPEG a través dels mitjans tecnològics.

    Objectius

    Realitzar una aproximació al Servei Públic d'Ocupació de Galícia (SPEG) a través de les TIC que sigui ràpid, senzill i tan segur/segur com l'atenció presencial en relació a tots els serveis prestats, amb possibilitats de personalització del servei i d'interacció directa i segura/segura (bases de la Web 2.0).

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació 

    • Per evitar la desconfiança dels ciutadans cap als serveis en Internet es va donar especial importància a la disponibilitat i estabilitat del servei, la rapidesa, coherència de la informació continguda al portal i els sistemes d'autenticació existents.
    • En relació a les empreses que ofereixen ocupació, l'eliminació de les barreres físiques i dels horaris permet que es relacionin amb el SPEG d'una manera més àgil, senzilla i segura/segura.
    • Alguns dels aspectes clau en el disseny de l'arquitectura del portal han estat la confiança dels usuaris en els serveis del portal, la seguretat i l'accessibilitat..
    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades