Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines (DIR3)

  • Descripció Funcional

     

     MOTIVACIÓ:

    El Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines, gestionat per la Secretaria General d'Administració Digital, dona resposta a l'article 9 de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat, el qual especifica:

    “ Les administracions públiques mantindran una relació actualitzada dels seus òrgans administratius i oficines de registre i atenció al ciutadà, i les seves relacions entre ells. Aquests òrgans i oficines es codificaran de forma unívoca i aquesta codificació es difondrà entre les Administracions públiques.”

     “Cada Administració pública regularà la forma de creació i manteniment d'aquest Inventari, que s'enllaçarà i interoperarà amb l'Inventari de l'Administració General de l'Estat en les condicions que es determinin per ambdues parts i en el marc del previst en el present reial decret; si escau, les Administracions públiques podran fer ús del citat Inventari centralitzat per a la creació i manteniment dels seus propis inventaris”.

     EL DIRECTORI COMÚ:

    Aquest Inventari de l'Administració General de l'Estat queda implementat mitjançant el Directori Comú (DIR3), proporcionant la relació jeràrquica de l'estructura de les Administracions amb codificació única, i actualitzat de forma corresponsable per totes les Administracions participants.

    El manteniment dels codis i la gestió del cicle de vida de la informació del Directori és essencial, entre uns altres, per conformar les metadades associades a les Normes Tècniques d'Interoperabilitat d'Expedient Electrònic, i Intercanvi de Dades entre Entitats Registrals (SICRES 3.0), en particular:

    • Els Expedients Electrònics, inclouen el codi d'òrgan en el seu nom de fitxer i en les seves metadades.
    • La informació dels Seients Registrals està associada al codi de l'Oficina de Registre que els emet, i al Codi d'Òrgan de la Unitat de Tramitació.
    • Les Factures Electròniques necessiten la identificació de la unitat tramitadora i l'òrgan gestor, identificats amb el seu Codi d'Òrgan.

    REQUISITS

    DIR3 és un servei en el núvol i no requereix tasques d'instal·lació ni manteniment per part de l'organisme interessat. No obstant això, l'organisme usuari ha de: 

    - Disposar de connexió a Internet o Xarxa SARA en els PCs dels usuaris.

    - Opcionalment disposar de certificat digital vàlid per als seus usuaris

    - Traslladar i complir les normes i condicions de cumplimentacion de la inormación definides en la guia de bones practiques, asi com seguir el procediment establert sobre la Gestió del Canvi de les unitats organicas.

    Descripció Tècnica

    • Java 1.6
    • Oracle 11G
    • Axis 1.4
    • JSP
    • Pentaho Kettle
    • Connectivitat amb serveis de:
      • @signatura
      • servidor de correu
      • Registre d'entitats locals
      • RCP
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable